Un zâmbet pe zi…

Cel mai frustrant e atunci când ai atâtea lucruri de zis şi nu’ţi găseşti cuvintele. Cu atât mai mult cu cât vocabularul tău uzual e peste medie de bogat, iar atunci când ai cea mai mare nevoie de el, nu e de găsit. Însă poate că, uneori, răspunsul nu e cuvântul potrivit, ci… zâmbetul potrivit.

Au şi americanii o vorbă inteligentă pe care mi’o repet zilnic: “Smile, it’s the second best thing you can do with your lips!“. Deci până şi americanii au conştientizat că e mai bine să zâmbeşti decât să vorbeşti (asta dacă the best thing you can do with your lips e ce ne gândim toţi că e…). Şi ca să’mi justific afirmaţia, o să’l citez pe bătrânul T. S. Eliot: ” It is impossible to say just what you mean“, de unde rezultă că vorbele sunt de multe ori înşelătoare. Nu te ajută să spui doar ce vrei să spui şi te trădează. Cuvântul e tot Cuvânt şi are mii de înţelesuri, te plimbă pe unde nici cu gândul nu gândeai, pe când Zâmbetul nu rămâne decât un Zâmbet – ştii mereu ce vrea să spună, nu te minte şi nu te păcăleşte, mai ales când ştii că vine din suflet.

E drept că zâmbetul vine din interior, dar răspunde foarte uşor la stimuli din exterior. Asta mai ales când stimulii sunt suficient de puternici încât să’ţi gâdile intelectul pe de’a’ntregul, nu doar părticica de creier însărcinată cu umorul propriu şi personal al fiecărui individ. Acesta e motivul pentru care, de câteva zile încoace, am pus umăr la umăr, alături de alte persoane/personaje/personalităţi, ca să facem schimb de zâmbete, răspunzând, bineînţeles, apelului facut de Morav. Din generozitate şi altruism, am împărtăşit ce aveam noi mai bun, toate glumele pe care le aveam depozitate la saltea, de ieri sau din vremuri de mult apuse, şi le’am pus la dispoziţia rânjetului general, într’un adevărat tur de forţă, numit de Morav Campania Fă-te de râs.

Hmm, chiar n’aş vrea să sune totul a advertising pentru un Morav care se laudă că îşi trăieşte povestea propriei vieţi şi care vorbeşte despre sine însuşi la persoana a 3-a. Dar intenţiile lui onorabile de a ne aduce zâmbetul pe buze în fiece zi depăşesc orice truc sau strategie de marketing, aşa că am considerat că merită din plin toate resursele (virtuale sau nu) de care dispun. Nu cunosc planurile de viitor ale Moravului, dar ce va fi să fie, sigur o să fie cu zâmbete cu tot…

http://moravudevest.files.wordpress.com/2008/07/campania-hi-3nou.gif

One thought on “Un zâmbet pe zi…

  1. Zambetele asa inocente cum par pot fi destul de inselatoare cateodata. Stiu ca nu la ele te-ai referit insa nu m-am putut abtine sa nu fac remarca asta. ;))
    M-am tot gandit sa particip si eu la campania asta, dar mereu uit. Nu pentru ca nu zambesc sau nu rad destul, poate dimpotriva cateodata imi iau portia de ras in viata reala. Ah nici eu nu mai stiu cum e si cu rasul asta…

Leave a Reply

