Guglea are concurenţă

Nu prea mă pricep eu la calculatoare, sunt mai ignorantă în acest domeniu până şi decât o violetă de Parma sau o tufă de Veneţia. Nu reuşesc niciodată să pricep care’i treaba cu pixelii, mega, RAMii ori baiţii (prefer să cred că mărimea nu contează – oare?), Excel mi se pare mai complicat decât un manuscris cu hieroglife cuneiforme… Dar, având în vedere că petrec în medie 9 ore pe zi în faţa calculatorului (la muncă), s’a mai lipit câte ceva de mine. Am ani buni de experienţă în citirea mailului şi în utilizarea messengerului (ca să nu mai vorbesc de mai-vechiul mIRC, veteranii ştiu de ce), precum şi în folosirea lui guglea, de unde rezultă că sunt suficient de pregătită pentru viaţă. Strictul necesar, la ce’aş avea nevoie de mai mult?

Guglea e parte componentă a existenţei fiecărui locuitor al Planetei albastre care intră în contact cu spaţiul virtualo-cibernetic. Asta mi’am dat eu seama, tot din experienţa mea de viaţă, pentru că remarc faptul că lumea are o încredere aproape oarbă în maestrul guglea, considerându’l frate de cruce, văr de sânge, mare filosof, bucătar-şef, părinte adoptiv etc. Statisticile arată că mai mult de jumătate din oaspeţii care calcă pragul blogului meu sunt îndrumaţi aici de către guglea-ştie-tot (bine, majoritatea acestor vizitatori caută aspecte Hi5 sau aspecte pt. Hi5 sau pur şi simplu pt. Hi5 – ce’or fi alea, Doamne?). Cert e că există o sete de cunoaştere nestăvilită în rândul tineretului din ziua de azi, iar guglea este cel care îi poate scoate din ignoranţă (sau poate măcar să încerce).

Eu îl iubesc pe guglea, a fost dragoste la prima… căutare, mereu mi’au plăcut băieţii care par să ştie tot. Guglea e primul pe listă, rivalizează cu însuşi Mamoru, deşi cel din urmă e totuşi mai sexi. Dar dacă ar fi ca Guglea să coboare printre noi, de acolo din sferele înalte pe unde se învârte el, păi pot să bag mâna’n foc c’ar frânge inimi!

Într’una din cele 9 ore pe care le petrec zilnic cu ochii lipiţi de monitor (cu excepţia micilor pauze de socializare), am aflat că guglea are o nouă concurenţă care ameninţă să devină una foarte serioasă. Şi nu de Mamoru vorbesc, aşa cum aţi putea crede, ci de ceea ce poartă numele de cuil, un nou motor de căutare. Primul lucru care mi’a dat prin cap a fost la ce mai avem noi nevoie de alt motor de căutare când îl avem pe guglea?

Guglea-ştie-tot, guglea-face-tot, guglea-poate-tot… Pe când cuil (care s’ar părea că se pronunţă cool) doar se laudă că ştie multe. Cuil are şi slogan şmecher: Cuil is an old Irish word for knowledge. For knowledge, ask Cuil. Are şi interfaţă neagră. Şi mai şi strigă’n gura mare că “indexează de trei ori mai multe pagini decât Google şi de zece mai multe decât Microsoft” şi că “în loc să se bazeze pe măsurători superficiale de popularitate, caută şi ierarhizează paginile pe baza conţinutului şi relevanţei”. Eu sunt genul ăla de om care nu crede până nu vede. Aşa că am zis să văd cu ochii mei câtă meserie ştie cuil. Şi am constatat că numai gura e de cuil ăsta! Ca o narcisistă ce mă aflu, primul lucru pe care l’am căutat a fost, evident, lenebarbie. Iniţial, cuil nu m’a găsit – deci, pentru el, eu nici măcar nu exist! Dar am zis să’i mai dau o şansă şi a doua zi a găsit nici mai mult, nici mai puţin de 18 rezultate… Pe când guglea mi’a găsit 1640 rezultate doar la ultima căutare (deci probabil că acum or să fie şi mai multe)! E drept că mai are şi guglea mici scăpări, dar, spre deosebire de cuil, e parfum!

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu o să’i rămân fidelă pe veci maestrului guglea… A fost alături de noi când am avut vreo nedumerire, ne’a citit în stele, ne’a spus rezultatele de la admitere, ne’a ghicit vremea de mâine… Deja face parte din familie!

3 thoughts on “Guglea are concurenţă

  1. Colega, Google is the shit! Nu cred sa ieziste cineva sau ceva care sa-l egaleze. Cuil ala nu l-a gasit pe Smeagol decat de 112x, in vreme ce Google almighty de 1.000.000x. See my point?😉

Leave a Reply

