Iata’ma si in Lisboa!

N’au trecut nici 2 zile de cand am pus pentru prima data piciorul pe pamant portughez, desi recunosc ca am crezut ca acest lucru nu se va intampla. Nu stiu daca Blue-Air’ul e de vina sau eu cu ghinionul meu, dar dupa ce pilotul a constatat ca avionul cu care trebuia sa mergem avea o defectiune, am plecat cu 2 ore intarziere. Bine ca si’a dat seama pe aeroport si nu deasupra Adriaticii, spre exemplu… A fost frumos la decolare, simteam asa ca materia cenusie vrea sa’mi iasa din cutia craniana, dar e o senzatie unica, trebuie sa recunosc… Am zburat aproape 5 ore, dintre care una si jumatate a fost plina de turbulente. Plina la modul ca aveam permanent senzatia ca ne plimbam prin hartoape si nu printre nori.

Am ajuns in Lisabona pe la 1 noaptea si am stat in aeroport pana dimineata la 8. Frumos aeroportul lor, e cam de 3-4 ori cat Otopeni si Baneasa la un loc. Are vreo 4-5 nivele, magazine cat cuprinde, cafenele etc. Dar toate sunt inchise noaptea… N’am gasit decat un barulet mic de unde ne’am luat niste sandvisuri foarte scumpe, ca ne injunghia foamea…

Dar astea sunt detalii. Sa va spun mai bine cum e Lisabona.

E perfecta. E cel mai frumos loc pe care l’am vazut vreodata in toata viata mea. Nici nu pot sa spun in cuvinte cum este cu adevarat, o sa va pun poze cu prima ocazie, dar imaginile nu au cum sa fie de ajuns pentru o asemenea frumusete. Cand ma plimb prin oras ma simt de parca as pluti, oamenii sunt draguti, zambitori, civilizati, nu am vazut pic de gunoi pe jos, masinile se opresc la trecerea de pieton fara sa cranteasca, nimeni nu ne’a impins vreodata cum se intampla prin Bucuresti. Este o alta lume…

Caminul unde stau eu este intr’o zona bine cotata a orasului, la 2 statii de centrul centrului, in jur sunt numai cladiri vechi si frumoase. Ca sa nu mai spun ca avem toate utilitatile cu putinta – fier de calcat, 2 sali cu televizor cuptor cu microunde, sandwich-maker, masina de spalat, sali de studiu, calculatoare cu internet (de unde si scriu acum), o mini-biblioteca, ziare si reviste, precum si wireless in camere.

Partea proasta e ca totul e cam scump pe aici. O masa te duce aproape de 10 euro in oras, dar de azi am inceput sa mancam la cantina universitatii, unde e ieftin si bun (cam vreo 2 euro pentru 2 feluri de mancare, desert, paine si suc). Cosmeticele sunt si ele cam scumpe, mai ales in in hipermarket nu prea gasesc tot ce vreau eu. Dar mi s’a spus ca Zara e aproape chilipir aici😀

Stau in camera cu 2 portugheze, sunt simpatice ele de felul lor, m’au luat cu ele si la cinema. E foarte funny la portughezii astia ca 90% din ei, inclusiv tinerii, nu’si vorbesc decat propria limba. Deci norocul meu e ca stiu eu portugheza, ca altfel ne’am fi inteles prin semne.

Cand am plecat, lumea mi’a spus 2 lucruri: sa nu raman pe’aici si sa nu ma marit :)) Nu stiu exact ce o sa se aleaga de mine pe aici, cat de luminos va fi viitorul meu, dar cert e ca’mi place mult de tot😀

Pe curand!

11 thoughts on “Iata’ma si in Lisboa!

  1. Sunt localurile alea gen diner pe care le gasesti pe mai toate strazile strazile, o sa le vezi. Acolo poti manca binisor la preturi aceptabile. Si da, Zara mi s-a parut si mie ieftin. Distractie placuta si sa te imbibi de spiritul orasului🙂

  2. Daca s-ar putea ca am locuit doua saptamani in Lisabona, atunci da, am locuit…🙂 Oricum n-am fost in scop turistic si poate ca nu m-am simtit turist ceea ce m-a ajutat sa trec mult mai repede de “partea cealalta a perspectivei” si sa ma faca sa ma simt de-al locului. In orice caz, in cele doua saptamani n-am stat nicio clipa fara sa savurez de-a dreptul orasul. Si acum daca m-ai lega la ochi tot as sti sa ma descurc fara harta. Apropo, te invidiez la culme ca stii portugheza. Imi place la nebunie.

  3. Eu tot m-am chinuit sa-mi caut un curs platit dar nu prea am gasit nimic convenabil… Ti-as multumi extraordinar daca mi-ai imprumuta vreo carte🙂 Distractie placuta…

Leave a Reply

