Soarta…

img_0269

Ma gandeam eu asa ca noi, oamenii, tare prapastiosi mai suntem. Ne place sa facem o tragedie din orice. Ca am scapat metroul, ca ni s’a ars fasolea pe foc, ca nu ne merge netul, ca s’a scumpit painea… Numai drame oriunde vezi cu ochii. Ne place sa ne vaitam si sa facem pe martirii. “De ce mi se’ntampla toate astea numai mie?”, “Ce soarta cruda am!”, “Traiesc o telenovela!” (Asta imi apartine, am patentat’o deja). Si asa se face ca, pe nepusa masa, Titanicul se instaleaza in viata noastra, doar de aisberguri avem parte, iar Oscarul se lasa asteptat…

Recunosc ca la fel gandesc si eu, imi place sa caut nod in papura chiar si in trestie. Sa ma vait ca life sucks, ca lumea e nedreapta si ca planetele se tot aliniaza prost. Dar e ceva care ma face sa vad realitatea asa cum e ea, fara furtuni in pahare cu apa si tantari deveniti brusc armasari. Nu, nu e doar faptul ca aici la Lisabona traiesc cea mai frumoasa perioada a vietii mele de pana acum, ci este vorba de cateva cuvinte de’ale lui Marin Sorescu, spuse de Iona pe cand ratacea in burta pestelui:”Ce frumos ar fi sa putem spune: Mama, mi s’a intamplat o mare nenorocire! Mai naste’ma o data!”

Si atunci imi dau seama ca ceea ce traiesc eu nu e nicidecum vreo nenorocire, ca viata mea e frumoasa asa cum este si ca nu simt nevoia sa ma mai nasc inca o data ca sa traiesc altceva. Sunt norocoasa ca nu mi’am dorit niciodata asta… Si norocosi suntem toti cei care am avut puterea sa trecem peste nenorocirile ce ne’au fost date, fara sa avem nevoie de o alta viata pentru a ne putea ridica de unde am cazut…

8 thoughts on “Soarta…

  1. Ce post optimist… numai bun pentru o noua saptamana ce incepe maine.
    Si eu incep sa ma autoeduc ca dracul nu e asa negru si ca orice problema are o solutie. Ma autostapanesc in trafic (nu ca as fi eu prea nervoasa acolo), la magazin sau in firobuze…
    sunt alte probleme cu adevarat importante, care merita sa iti omori neuronii, nu scandalul cu taximetristul care nu a acordat prioritate.😉

  2. Atata timp cat uneori straluceste soarele, imi permit sa-mi cumpar ciocolata la discretie si mai rezist cu castile-n urechi, am puterea sa ma ridic si sa zambesc a la loredana groza.
    Chestiile grave implica ceva eforturi, dar este in natura noastra sa uitam, sa trecem peste si sa speram🙂

  3. Tomata: intr’adevar, autoeducare este cuvantul…

    Iul: ti’am zis, bai, ca sunt alt om?😛

    Alice: asa e, totul e sa prinzi raza aia de soare…

    Mihai: sper sa faci tu pe dramaticul, ca nu vreau sa dau peste Titanic cand ma intorc😛

Leave a Reply

