Loc de dat cu uber-titlul

Revelatia sezonului: vreau sa stiu germana. Consiliul a aprobat: Lene pentru ca toata viata si’a dorit sa vorbasca germana , pentru ca este o limba care suna al naibii de misto (parerea ei!), iar Barbie pentru ca e uber-cul sa stii germana in zilele noastre.

Urmeaza o perioada de intense si staruitoare milogiri pe la catedra de germana, dupa care soseste verdictul: 3 cursuri/saptamana, o zi da, una ba, insumand 6 ore de germana cu o grupa care incepuse cursul cu o luna inainte (nu in noiembrie, cum s’au trezit unii/unele). Si cireasa de pe tarta: toate cursurile cu noaptea’n cap, imediat ce se crapa de ziua – adica de la 10 dimineata. Nemultumire mare: Lene pentru ca’i e lene sa se trezeasca, iar Barbie pentru ca nu’si poate face somnul de frumusete. Pana la urma s’a recurs la adunarea de forte, ce a culminat cu achizitionarea unui destul-de-costisitor-pentru-cat-de-mic-este dictionar german-portughez, portughez-german, motiv pentru care Românul comun din Lene si din Barbie a decretat: “Mergem la gemana ca doar n’am dat atatia bani pedegeabulea!”

Primul curs le’a smuls cate’o lacrima si lu’ Lene, si lu’ Barbie, si Romanului deopotriva (si nu doar pentru ca s’au trezit cu totii odata cu gainile). Profa – nemtoaica de la mama ei – a inceput sa palavrageasca pe limba aia de nu o intelegi decat daca ti’o traduce careva. Colegii portughezi arborasera niste figuri concentrate si atoatecunoscatoare, care au avut ca principal efect raspandirea panicii in fiinta lu’ Lene, a lu’ Barbie si a Romanului, evident. Neam din neamu’ lor nu mai auzise atata germana la un loc si se intrezarea o soarta crunta. Norii s’au raspandit in momentul in care primul portughez a raspuns la intrebarea care’i fusese adresata cu un nevinovat “Nu inteleg”. Si se facu lumina. Profa incepu sa se explice intr’o portugheza bâjbâita si sa puna intrebari bilingve, sa le priceapa si fraierii.

Au urmat apoi doua luni de injurat alarme pitigaiate care suna mereu cand nu trebuie, timp in care Lene, Barbie, precum si Românul si’au adunat toata constiinciozitatea de care s’au simtit in stare si au mers cu strictete la mai toate cursurile – au mai si chiulit, dar de atat de putine ori, incat aproape ca nu se pune, ok? Si si’au facut si toate temele, care au fost asa de uber bine scrise, incat profa nici n’a indraznit sa le pângareasca cu vreo nota, a zis doar “sehr schön” la sfarsit, ceea ce nu poate fi decat de uber bine! Iar acum recunosc ca nimic pe lumea asta nu se compara cu multumirea sufleteasca pe care ti’o aduce bucuria de a putea pricepe cate un cuvant razlet, pe ici, pe colo. Nimic nu te umple de o satisfactie mai mare decat puterea de a spune “Der Fahrkartenautomat ist kaputt*”. Sa fii capabil sa intrebi “Wartest du schon lange hier?**” sau sa strigi in gura mare “Ich bin einundzwansig Jahre alt***” iti lumineaza ziua si te face sa privesti viata cu alti ochi.

Insa, din nefericire, probabilitatea de a ajunge la o germana mai de doamne’ajuta pana la sfarsitul lui ianuarie (cand se termina cursurile) este foarte redusa, si asta nu din cauza lu’ Lene sau a lu’ Barbie (a Românului nici atat!). Vina o poarta doar colegii portughezi care, fiind niste obositi, abia reusesc sa pronunte si ei corect dupa ce repeta acelasi cuvant de 5 ori (pe cand Lene, Barbie si Românul au un “gut Aussprache”, zice profa). De asemenea, portughezii nu pot intelege cu nici un chip faptul ca verbul trebuie musai sa incremeneasca in pozitia a 2ª, ca altfel fraza iese toata o varza. E ciudata germana asta, dar nu e chiar martiana, asa ca portughezii sunt niste obositi, clar!

Ce aflam noi de aici? Un lucru cat se poate de evident: ca Lene, Barbie si Românul sunt deosebit de tru pentru ca invata germana in portugheza, na! Ce poate fi mai tru decat sa kombinieren niste Worten si sa resulten niste Sätzen de o asa Komplexitaten? Uber tru!

 

Explicatii pentru cei mai putin tru😛

* “Automatul de bilete este stricat.”

** “Astepti de mult aici?”

*** “Am douazeci si unu de ani.” Din nefericire, in cateva zile va trebui sa schimb cifra, ca altfel as minti crunt, ceea ce nu se cade. Oricum, stiu foarte bine die Zahlen, asa ca pot sa zic si 22 (seamana cu 21, doar ca e putin altfel).

Doamne, ce post lung!! (Cel care’l citeste pana la capat e uber. Punct) Uite ce fac in loc sa scriu tema la germana! Uber-lene pe capul meu…

24 thoughts on “Loc de dat cu uber-titlul

  1. adevarul e ca si eu ma simt cam prea baba acum sa o mai iau de la capat cu alta limba, dar avand in vedere ca de vreo 10 ani visez sa invat germana, atunci totul e posibil🙂

  2. Eu am facut vreo 3 ani de germana la facultate. Rezultatul:stiu bine cifrele!!!😀
    In rest, pe alocuri ma descurc, pe alocuri nu (astea sin urma fiind mai dese decat primele alocuri)🙂
    Daca ai fi cu adevarat tru, ai continua sa inveti germana si fara profesor :)))

  3. ooo, impresionant. ma apucasem si eu de germana acum vreo 3 ani, dar am renuntat cand mi-am dat seama ca nu am destula energie ca s-o invat ca lumea. asa ca m-am reprofilat pe spaniola, asta e mai usor de inteles. colegii me francezi erau cam ca ai tai la cursurile de spaniola: repetam de cel putin 5 ori o chestie pana sa priceapa toata lumea, uneori imi venea sa-mi iau campii.

  4. @Alice: da, domne, o sa fiu foarte tru si o sa invat singura, ca acasa nu o sa facem cine stie ce germana acum, in anul 3, fiind un optional de 1 ora/sapt, nimeni nu se duce…

    @Zana-carabina: oricum, noi romanii ne pricepem la limbi straine mai bine decat muuuuulte alte natii, asta mi’e foarte clar :))

  5. Haha, ich hab alles gelesen. Das heisst, ich bin tru, oder?
    Si mie imi place germana, dar na, eu sunt deja subiectiva.
    Oricum, respect pentru vointa.
    Am invatat, din proprie experienta, ca e mult mai usor sa inveti o limba straina daca o incepi de mic/a (gen 7-8 ani, sau chiar mai devreme).

    Subscriu la faza ca noi, romanii, chiar avem inclinare spre limbile straine, fata de altii. Nemtii, de exemplu, se uita la tine cam ca la un alien, cand le spui ca stii vreo 3 limbi straine. :))

  6. nu esti tu aia care se plangea acu ceva timp ca germana e oribil de grea?;))

    si sunt uber-cul, ca l-am citit pana la capat😀

  7. @Alina: trebuie sa marturisesc ca primele tale cuvinte m’au derutat comple(c)t, nu pot decat sa le banuiesc structura semantica, dat fiind ca de obicei nu pricep mai nimic din germana. Si da, am constatat si eu ca tare greu mai e sa te apuci de o limba noua la o varsta asa inaintata…

    @sor’mea: pai da, chiar e oribil de grea, dar satisfactia e cu atat mai mare cu cat chiar reusesti sa mai pricepi cat de cat…🙂
    Uite, am avut test si am luat 17, avand in vedere ca nota maxima a fost 19. Am avut a 3-a nota din grupa si marturisesc cu mana pe inima ca n’am invatat n i m i c! (pt. ca nu’mi pasa de nota, de’aia)

  8. Übersetzung: …am citit tot. Asta inseamna ca-s tru, nu? (Bine, acum am vazut ca era über, nu tru, dar nu mai conteaza :))).
    Cat despre varsta ta inaintata… ia mai lasa-ma :))), ca incep sa ma simt batrana.

  9. Permite’mi sa mentionez ca in vocabularul meu uber este cu o treapta treasupra lui tru. Ordinea crescatoare ar fi cam asa: cul-tru-uber. Deci e cazul sa te simti mandra!🙂
    Iar cu varsta vroiam sa zic ca e mult prea avansata pentru a ma apuca de germana, eu zic ca o italiana ar fi mult mai adecvata pentru 21+ :))

  10. Na bine, ma, ca te-ai apucat sa inveti germana in portugheza… de parca nu era destul de grea portugheza…
    Germana mie mi se pare tare faina, da’ greu de invatat. Adica chestia aia cu verbul la sfarsitul frazei si cu substantivele cat tot randul din caietul dictando… ma lasi??
    Da’ pot zice ca ma descurc in germana. Inteleg destul de bine, si de vorbit vorbesc cu mainile, deci… sunt tru si eu.

  11. ce panarama! ai noroc ca e blogul tau, ca altfel te dadeam afara pt aberatiile astea! adica, eu sunt uber dar nu sunt tru, si totusi tru e mai jos ca uber, da’ ce pana mea, nu il include si pe tru? cul oricum sunt, deci folosim metoda inductiei:
    pas 1. cul, e adevarat.
    pas n. se presupune ca mihai este tru.
    pas n+1, ce e mai tru ca tru? uber! deci eu sunt uber.
    dar falsul nu implica adevarat! si totusi concluzia e adevarata, pasul n+1 a fost verificat experimentalo-babeste.
    astept explicatii!

  12. @Tomata: Statutul de uber cere sacrificii, trebuie sa faci fapte eroice (cum ar fi sa inveti germana in portugheza). De’aia tu nu esti decat tru :))

    @Mihai: Lucrurile sunt mult mai complicate decat ai tu impresia. Nu se rezuma totul doar la o deductie logica, avem si formula matematica pe langa asta. Pot sa ti’o spun, bineinteles, am si elaborat’o, dar ca sa ti’o divulg trebuie sa stiu un lucru: Te simti pregatit, esti perfect constient de implicatiile unei astfel de formule revolutionare?

  13. √C³·♂/♀+⅔T·(♣+♥∙♠)≈∞ΩÜ
    unde C este cul, T este tru, iar Ü este uber
    iar formula ar fi cam asa: radical din cul la a treia ori ♂/♀ plus doua treimi din tru ori trefla plus inima rosie ori inima neagra este echivalent cu alfa si omega din uber.

  14. tot eu trebuie să te învăţ, ai uitat tot din liceu. deci trebuie să împarţi ♀ la ♂, pentru că invers îţi dă eroare de calcul, toată lumea ştie care e rezultatul operaţiei ♀/♂ şi majoritatea suntem fani😀
    …şi ai uitat să converteşti în sistemul internaţional!

  15. Ola Lena/Barbie/Irina🙂

    Intamplarea a facut ca ti-am descoperit blogul azi de dimineata. Si pentru ca si eu sunt tot in fascinanta Lisboa tot cu Erasmus, poate incercam o intrevedere or smth🙂

  16. @Mihai: deci e pur si simplu o chestiune de fractie? Uneori mai da si cu virgula, n’ai ce’i face…

    @Raluca: ce mica’i lumea…🙂

  17. Am gasit abia acum postul asta, si sunt super mandra ca am inteles toate frazele pe care le-ai scris, pentru ca si eu studiez germana (am deja 5 lectii la activ! :)), si pe deasupra in italiana!😀 Richtig!

Leave a Reply

