Americanii’s de vina…

Nu stiu daca’si mai aminteste cineva de povestile mele cu Suricata plecata peste ocean(e), la capat de lume. In Hawaii, ca sa fiu mai precisa, unde a petrecut cele mai de vis 3 luni ale vietii ei, cu bune si rele, munca si distractie, mancare si beutura (din’asta mai putina, asa’i in America pana la o anumita varsta, deh). A, si de unde mi’a adus mie Conversi😀. In timp ce Marmota muncea pe santier, Suricata se prajea la soare in Halkidiki Waikiki… Life is not fair, dar asta se stie deja… Oricum, eu am pus’o sa ne vorbesca despre americani, eram curioasa cum ii vede un roman de’al nostru si nu doar cum ni’i arata Hollywood. Enjoy!

Americanii’s de vina…

Pentru fast-food. If we are what we eat, then i’m fast and cheap, cum s-ar zice. McDonald’s (aproape orice la 1$), Burger King, Jack in the Box, Safeway, Food Land, toate frumos decorate cu mii de calorii. Familii obeze cu tânci obezi, bunici obezi, matusi, unchi tot ce vrei+cuvantul obez. Pe langa faptul ca in meniul McDonald’s sunt ce-i drept delicatese care la noi vor aparea probabil in secolul viitor, inventia este Double Bigmac! Adica 2 ori 500 calorii. Tanananan. La capitolul mancare, nu exista aragaze in majoritatea caselor, microundele sunt la putere, ca de altfel tot ce inseamna semipreparat. The citizens of the US pun mare accent pe aspectul in care sunt decorate magazinele de dulciuri, cum ar fi See’s Candies. Si cum eu mereu mi-am dorit sa intru intr-o casa din povestile fratilor Grimm, va puteti face un contur despre ce inseamna un asemenea magazin. Si ceea ce e frumos este ca te intampina un fel de zana la intrare cu intrebare: how about a free sample today? ) . Majoritatea intra acolo doar pt acele free samples (implicit si in cazul meu).

david-7

Nightlife. Daca esti european in USA, nu prea ai parte de distractiile si betiile din Lisabona* sau Lipscani. Conditia definitorie este sa ai 21 de ani ca sa intri intr-un club. O cifra destul de trista pentru mine, avand in vedere ca am vizitat Hawaii fara sa fi implinit 21. Deh, ghinion pentru o impatimita de Expirat, Barfly, Club A and more… Primul check-in se afla la intrarea in club, nenea fiind neaparat a biiiig nigger cu o lanterna cu care iti verifica pasaportul. Intr-o seara am reusit sa intru si sa ma bucur pentru 5 min de cocktail-ul super delicios, pana cand vine nenea si isi da el seama ca desi sunt nascuta in ’87, luna nu e buna (adica decembrie). Teapa. Pai bine mai nene, eu deja mi-am comandat bautura, distractia e garantata. OUT!! Ai afara eram asteptata de 4 politisti inarmati pana in dinti care imi tineau ditamai discursul despre private property si under age pe o private property… Deci am fost intr-un fel eliminata. In prealabil am aflat ca nu am pierdut mare lucru. True. In ultima mea seara in Honolulu, m-am decis ca nu pot parasi aceasta insula fara a incerca macar un club. Asa incat am facut rost de un pasaport al unei fete care semana cu mine in poza, apoi m-am dus, la intrare am trecut de verificare, si apoi direct in ritmuri de hip hop, cu negri all over, tipe mitzi-pitzi dar in varianta neagra, cocktail-uri la un dolar, mult flirt si multi flirtanti… Concluzia este ca in acel moment am ajuns sa imi doresc cu ardoare dupa 3 luni sa ajung pe lipscani pt “o doza”… Dar am ajuns prea tarziu, caci tovarasa** mea de drum era in drum spre Lisboa…

david-3

Asta’i ca’n Sunset Beach, pentru cine’si mai aminteste…

Bastinasii aka hawaiienii sunt foarte faini, daca ii pot descrie asa. Foarte prietenosi si desi nu m-au asteptat la aeroport cu ghirlande asa cum e in filme, am tot respectul pentru a lor insula. Insula unde nu se schimba niciodata ora. Yep, sir! Timpul in Hawaii nu se da niciodata inainte sau inapoi. Cat de cul poate fi? )

Si eu ca european in USA sunt considerata foarte cul. ) Uuuuuaua, u’re from Europe! Where from? Romania. Woow, Italy, how nice!Rome, Italy, right? Well, nu… you idiots! E vorba de Romania, Bucuresti, Salajan, Titan, Dracula, Hagi, etc… Da, va puteti da seama de ceea ce stiati deja: cultura=zero. Zero barat, multime vida… Si cum accentul meu de european isi spune cuvantul, cea mai stupida intrebare de la un american a fost : What does CAN’T mean?… ) Eu aveam acel british “can’t”…

Desi am stat 3 luni in lumea lor, care nu are nici in clin nici in maneca cu a noastra, i-as vizita din nou la vara. Si de data asta vreau Disneyland! It’s a must! ;)

*De unde se deduce ca Suricata vrea sa se dea mare ca a fost si ea la Lisabona, evident datorita bunavointei Marmotei, care s’a dovedit a fi o gazda mai mult decat indulgenta.

**Adica Marmota, se intelege.

david-4

Suricata tinand soarele in mana…

Postul de fata e o continuare a Lepsei de diaspora. Variatii pe aceeasi tema puteti citi si la Lola despre portughezi, precum si la Gemene, care ne vorbesc pe rand despre belgieni (aici Andreea si aici Flavia). Povestea merge mai departe…

9 thoughts on “Americanii’s de vina…

  1. @Alina: bun bancul : cum se numeste un intelectual in america?TURIST..:))))))).

    tin sa multumesc marmotei pentru indulgenta si multa bunavointa de care a dat dovada pe timpul sederii mele in lisboa.

  2. @Alina: stii ca sunt innebunita dupa multi-culturalitati, nu ma mai satur :))

    @Miss Bianca: anytime, my friend. Tare bine mai e sa ai prieteni in strainatate, nu? :))

    @Cristian: e bun ca banc, dar refuz sa cred ca’i si realitate…

  3. O, stiu, si eu la fel🙂.
    Iar legat de banc, vor fi mereu si exceptii care confirma regula. Si, dupa cum am mai zis, poate fi inlocuit, dupa caz, cu alte popoare😀

  4. m-ai facut romantica acum cu imaginea aceea din hawaii…am fost acolo acum un an…in honolulu….sint indragostita de locul ala mirific…pe flickr am pus poze de acolo…

Leave a Reply

