Răspundem ascultătorilor (IX)

Am promis solemn că fac din Răspundem ascultătorilor rubrică săptămânală, ba chiar una de duminică – deşi mă cam doare sufletul să pângăresc cu atâta neruşinare Ziua Domnului, propovăduind Evanghelia după Guglea… Dar eu simt că e modul ideal pentru a petrece ultima zi din săptămână.

1. Categoria Unde’s doi puterea creşte, însă Barbie’i depăşeşte:

vreau sa compun o revista barbi-planuri de viitor – în timp ce unii visează să descopere un tratament pentru cancer sau să salveze lumea de carii, alţii îşi îndreaptă atenţia către lucruri mai mărunte. Fiecare după posibilităţi…

jocuri doctorita barbi care pune oasele – n’aş vrea să ştiu câţi oameni şi’ar pune picioarele pe după gât doar ca să dea de Barbie pe la ortopedie…

jocuri cu papusi barbie modeste – Barbie e blondă, înaltă, suplă, bogată… Şi ca şi când toate astea n’ar fi de ajuns, mai e şi modestă pe deasupra!

exista autobuzul barbiei vreau sa ma joc – (O să trecem suav peste partea cu autobuzul, deşi toată lumea ştie că Barbie e posesoare de Ferrari.) Astăzi vom studia declinarea substantivului propriu “Barbie” (care mai e şi neregulat pe deasupra – nu ştiu cu ce se ocupă Ken în timpul liber):

Nominativ singular: Barbia                    Nominativ plural: Barbiile

Genitiv-dativ sg.: Barbiei                        Genitiv-dativ pl.: Barbiilor

Acuzativ sg.: pă Barbie                             Acuzativ pl.: pă Barbii

Vocativ sg.: fă Barbio!                              Vocativ pl.: fă Barbiilor!

(în episodul următoar poate trecem şi la functii sintactice, mă mai gândesc)

barbi se saruta tare cu baieti – nu ştiu exact ce anume presupune noţiunea “tare”. Să fie oare valoarea forţei de apăsare sau numărul de decibeli emanaţi?

poze barbie,patind ceva – Lumea s’a cam săturat să’i tot meargă bine Barbiei. Mulţi visează să’i mai vadă şi pe ceilalţi chinuindu’se, iar dacă se întâmplă ca aceşti ceilalţi să fie însăşi Barbia, atunci cu atât mai bine!

barbie ajunge pe luna – Un pas mic pentru Barbie, un pas mare pentru omenire…

2. Categoria Neadaptaţi lingvistic:

cum se poate invata portugheza – Este un proces anevoios, a cărui durată se întinde pe perioada mai multor ani, uneori ajungându’se chiar la decenii. Te bagi? (nu de alta, dar se ştie, cu cât sunt mai puţini vorbitori la noi, cu atât cresc şansele pentru cei înzestraţi – aşa ca mine, de exemplu :D)

cat de bun trebuie sa fii la portugheza – Mult mai bun decât ar putea cuvintele să exprime.

dispare cratima din ortografia limbii romane – Cu ajutorul Celui de Sus, poate n’o dispărea. Deşi la cum se arată lucrurile, eu n’o văd bine pe tanti cratima. Apostroful rulează!

3. Categoria Ocultisme:

mama omida online intrebari si raspunsuri – Primul impuls ar fi să’l îndrum către www.mama-omida.ro. Însă mi’e teama că o să păţesc ca şi cu pomelnice.ro, care s’a dovedit a nu fi atât de fictiv cum credeam eu. Şi o să mă acuze lumea că fac propagandă religioasă sau ocultă, pe când eu nu citez decât din Evanghelia după Guglea.

vrajitoarea irina se ocupa cu magia alba – Iar Sfântu’ Petru stă’n Poarta Raiului, mare brânză!

incantatii de ursitoare pentru botez – Nu ştiu, chiar nu sunt de meserie.

ce mi-au zis mie ursitoarele la nastere? – Deci dacă nici măcar tu nu ştii, nu văd cine te’ar putea ajuta. Pe www.ursitoare.ro ai incercat?

4. Categoria Am intrat în anul morţii:

umflarea oaselor fruntii – Este vorba de o boală tropicală pe care băştinaşii mutamba o numesc căpăţânită. Ne pare rău, dar nu are leac, va trebui să trăiesti cu capul cât un dovleac până dă pe dinafară.

oasele fruntii umflare – Unul dintre efectele adverse ale căpăţânitei sunt delirările, după cum se poate remarca.

ce se intampla daca nu mi port ochelarii – Calci în străchini. La propriu.

de la cati ani poti purta lentile de contact – De la 2 până la 4 ani după moarte.

5. Categoria Guglea cel de toate zilele:

ce zi este astazi ? – Ziua să te uiţi în calendar.

unde cumpar in bucuresti pitici de ceramica – La farmacie. Sau la morgă, depinde de la caz la caz.

poze cu popeye marinaru si sotia – O cheamă Olive, dar nu s’au căsătorit până acum, încă mai trîiesc în păcat.

6. Categoria Crapă pipota’n mine:

am fost in algarve – Trebuie să înţelegeţi că pe lumea asta mai există şi oameni care suferă de singurătate şi n’au nici cu cine schimba două vorbe. Aşa că Guglea le e confident…

am fost la lisabona – acum înţelegeţi cum vine asta cu singurătatea?

7. Categoria Kant era un fraier, iar pe Nietzche nu’l ducea capul:

tomatele nu merg in rai – Că multe mai ştii tu! Tomato, ia zi’i tu vreo două!

nu-mi gasesc locul in lumea asta – Iată o mostră de filosofie nihilistă cu influenţe schopenhaueriene.

trebuie sa te trezesti la realitate – Iar aici niste realism pur.

care este intrebarea pentru care viata merge inainte – Păi sunt mai multe întrebări care ne ţin în viaţă: Ce’avem de mâncare?, Când sunt reducerile?, Noi ce mai bem în seara asta? Cine ştie mai multe este rugat să contribuie, sinucigaşii din toate zările vă vor purta recunoştinţă veşnică.

7 thoughts on “Răspundem ascultătorilor (IX)

  1. Multumesc,multumesc,multumesc pt ca mi-ai ascultat rugile.Ras pana la lacrimi,din nou.Chichi chean cu vaca sunt inca la putere.Forta:)))

  2. Baaaaaaaaaaaaaaaa, ma lasati cu prostiile????
    Si la tine si la Alice, si in primul rand la mine vin astia sa imi ziCA CA tomatele nu merg in rai. BA DA MERG!!!!!!!!!!
    Nu fac eu un post despre asta??? Ca m-am si enervat acuma.😡

  3. aia cu “dispare cratima din ortografia limbii romane” a fost intr’adevar spuchi… fereasca sfantul!

    iar cele mai criminale mi se par alea cu “am fost in algarve”, “am fost la lisabona” :)) am ras cu tavaleli…

  4. @Anna: Multumesc. Ascultatorii mei sunt geniali, recunosc :))

    @Sandrutza: Iti dai seama ca o sa mai curga apa pe Dambovita oana o aparea ceva care sa egaleze vaca cu cichi cean!

    @Tomata: Chiar te rog sa iei atitudine, sa punem capat acestei demagogii!

    @Iul: Si habar n’ai tu pe unde au mai ajuns astia, saracu guglea, cati laudarosi are de indurat zilnic…

Leave a Reply

