D’ale carnavalului

Când eram eu tânără şi neştiutoare, trăiam cu impresia cum că carnaval există doar la Rio şi la Veneţia. Nimic mai neadevărat, carnaval e în toată lumea (mă rog, mai puţin în Europa de Est – mă bucur că am luat cu împrumut Valentine’s, ceva frumos nu eram şi noi în stare!). Deci şi în Portugalia, cum era de aşteptat, că doar portughezii sunt mari amatori de sărbători în general, au atâtea zile libere de nici ei nu mai ştiu pentru ce…

Carnavalul în general e o chestie uimitoare şi complet nebunească. Lumea chiar se întoarce cu susul în jos şi e permisă orice excentricitate ţi’ar putea trece prin cap, nimic nu e prea scandalos şi orice este suficient de bun pentru a fi carnavalesc… Şi ca să vorbesc despre ce am văzut cu ochii mei, o să vă spun despre ce a fost în Lisabona. Cum era de aşteptat, tradiţiile în general nu prea sunt bine conservate în capitală, aşa că dacă vrei să vezi un carnaval tipic portughez, atunci e musai să te duci undeva într’un orăşel sau printr’un sătuc, unde esenţa catolică a sărbătorii este păstrată ş.a.m.d. În Lisabona carnavalul a însemnat 2 zile libere, o paradă nebunească în centru, cu lume costumată în cele mai hilare moduri cu putinţă, cu fanfare şi muzică braziliană, cu fetiţe prinţese şi băieţi spider-mani alergând în stânga şi’n dreapta şi urlând din toţi plămânii (şi mulţi plămâni mai aveau, doamne! :D). Şi acum nişte poze superbe (care evident că nu îmi aparţin, am lăsat studenţii de la artă să’şi facă treaba în voie, că doar au şi talentul, şi sculele necesare):

carnaval-1

carnaval-2

carnaval-3

carnaval-4

carnaval-5

carnaval-6

carnaval-7

carnaval-8

carnaval-9

carnaval-10

carnaval-11

Evident că orice carnaval care se respectă va continua şi după lăsarea întunericului, ba chiar se va înteţi odată cu aburii alcoolului, cum era de aşteptat. Dacă Lisabona e un oraş nebun la lumina zilei, închipuiţi’vă ce face noaptea din ea! Bairro Alto este locul unde de obicei tot tineretul îşi bea ficaţii, fiind un cartier cu străzi înguste, paralele şi pline ochi cu baruri de toate orientările (sexuale, se înţelege), unde cu toţii devenim fraţi întru alcool. De carnaval a existat un soi de maraton al shoturilor, în care fiecare persoană costumată primea un tichet cu care avea dreptul (şi îndatorirea morală) de a întra în 12 baruri şi da pe gât câte un shot (pacat că erau toate cu vodcă, n’a prea existat diversitate). Noi ne’am oprit la 7, că ajunsesem cam târzior, dar 7 este totuşi o cifră magică, chiar şi când vine vorba de shoturi… Mai are rost oare să menţionez ce face carnavalul (şi alcoolul) din om? Mai bine să arat – de data asta, pozele îmi aparţin, pozele pe vreme de beţie sunt specialitatea mea, e momentul în care studenţii de la artă se târăsc pe jos :))

sany35361

De carnaval, până şi gheişele vor mărunt

sany35391

O armată de scufiţe, care de care mai roşie…

sany35491

O lume nebună, nebună…

carn2

Şi acum un scurt tutorial despre Cum se fabrică o zână (deşi sunt conştientă că ascultătorii mei ar prefera unul despre cum să devii o barbi sau cum să măreşti poza de la Hi5 în 10 paşi mici). Experienţa mea de zână mi’a demonstrat că aripile exercită o adevărată fascinaţie pentru întreaga floră, faună şi umanitate care se perindă pe lângă tine, aşa că trebuie să se regăsească negreşit în oricare reţetă a succesului! O idee de outfit de zână:

sany35661

Rochie Dika, pantofi Zara, plic Stradivarius, bentiţă cu strasuri Accessorize, cercei Promod, brăţară Meli Melo, aripi şi baghetă magică (de împrumut)

*Mai multe poze cu mine cea zână veţi vedea pe Facebook.

La care se adaugă mult make-up fantezist, în diverse culori la fel de fanteziste, că doar e carnaval, ce puii noştri?! Şi un mic sfat pentru cele care vreţi să vizitaţi Lisabona şi Portugalia în general: să vă ferească Sfântu’ să vă luaţi tocuri, că s’a zis cu sănătatea vostră mintală! Pentru că mie una carnavalul mi’a luat şi minţile pe care le mai aveam, după atâtea luni de Portugalia a trebuit să mă conving abia acum cât de nenorocită poate fi calçada portuguesa (pavajul cu care fac ei şi străzile, şi trotuarele deopotrivă). Deci evitaţi orice fel de încălţări elegante dacă nu vreţi să vă petreceţi întreaga noapte smulgând de tocurile înţepenite printre pietre. Pff, de parcă n’aş fi fost destul de zână şi în converşi…

4 thoughts on “D’ale carnavalului

  1. Fa si tu pauze mai “scurte” intre postari!
    Ador Portugalia si felul in care o descrii e super funny. Si pune multe poze :)) daca poti, evident.

    Bafta
    PS: e imposibil sa pleci de acolo fara sa ai macar un iubit portughez😀

  2. hehe, mi’e imposibil sa scriu mai des, am o perioada in care ma confrunt cu o lene acuta, am multe ganduri pe care mi’e greu sa le trec pe hartie… deci daca o sa reusesc sa scriu 2 posturi pe saptamana, e bine!

Leave a Reply

