Cum să le răspunzi doctorilor la întrebări despre alcool?

What is your nationality? I’m a drunk (Rick in Casablanca)

Eu nu înţeleg de ce toţi doctorii te întreabă dacă consumi alcool. Adică ce se aşteaptă ei să le răspunzi la o astfel de întrebare, cât de concludentă ar trebui să fie replica ta să le închizi gura pe veci şi să’i dezveţi de atfel de curiozităţi promiscue la adresa ta? Ca să scăpaţi cu faţa curată din ghearele oricărui cadru medical, o să vă împărtăşesc din experienţa mea de viaţă, e bine să se bucure şi alţii de ea. Aşadar, există 3 posibile răspunsuri la întrebarea Consumaţi alcool:

Varianta 1 – Da. Pe cât de clar şi de direct ţi se pare ţie acest răspuns, pe atât de intrigant va fi pentru medic să te audă mărturisind atât de sigur pe tine că eşti consumator de alcool. El te va încadra instinctiv la categoria alcoolici anonimi şi nu mai ai nici o şansă de scăpare pentru că sigur te doboară cu o tonă de întrebări ajutătoare, gen cât de des, ce cantitate, ce fel de alcool, cu cine, în ce fel ş.a.m.d. Ca şi cum tu chiar ai mai ţine minte ce’ai făcut sâmbăta trecută! Nu doar că vei fi supus unui interogatoriu umilitor al cărui scop suprem este să’ţi demonstreze că eşti un beţiv ordinar, dar va trebui să trăieşti tot restul vieţii cu figura dezgustată a medicului ce ţi se imprimă iremediabil şi irevocabil pe retină. Şi mai pierzi şi o groază de timp încercând să găseşti răspunsul corect la fiecare întrebare, răspuns care oricum nu va fi corect pentru că tot alcoolic rămâi!

Varianta 2 – Nu. Dacă ţi se pare că negarea oricărui consum de alcool te va scăpa de complicaţii, atunci te înşeli amarnic. Nu este decât o capcană. Trecând peste faptul că este imoral să minţi un cadru medical (dar cui îi mai pasă de ce e sau nu moral în ziua de azi?!), doctorul îşi va da imediat seama că ceva este în neregulă. Fie se prinde că’l minţi (şi nu e bine deloc să se întâmple asta), fie începe să elaboreze tot felul de ipoteze care să justifice refuzul tău de a consuma alcool. Ce, eşti puritan? Musulman? Te crezi deasupra lanţului trofic? Ce om sănătos nu consumă alcool în ziua de azi când viaţa e aşa de grea şi băutura aşa de bună? Acuma nu’mi spune că mai şi reciclezi pe deasupra! Deci vei ajunge cu siguranţă victima batjocurii doctorului care va face tot posibilul să’ţi demonstreze că nu eşti sfânt dacă nu consumi alcool, ci doar fraier.

Varianta 3 – Ocazional. Este răspunsul cel mai sigur, l’am testat eu însămi la cei 4 doctori la care am fost în ultima lună. Când spui că eşti consumator ocazional de alcool, nimeni nu va mai îndrăzni să te agaseze cu vreo altă întrebare pentru că problema e deja lămurită: e clar că eşti un om normal care mai gustă şi el din când în când din plăcerile fireşti ale vieţii. Bineînţeles că doctorul nu’şi va da seama că, pentru tine, ocazional înseamnă dimineaţa când te trezeşti, la micul-dejun, când vii de la piaţă, când scapi de la serviciu, înainte de culcare etc. Fiecare om cu ocaziile lui!

Şi pentru că doctorii au tot felul de metode meschine (ca, de exemplu, privirea aia pătrunzătoare şi sceptică de Clark Kent pe care ţi’o aruncă pe desupra ochelarilor) prin care te’ar putea face să’ţi uiţi propriile convingeri şi să ajungi să te întrebi Doamne, eu oare sunt alcoolic?, întipăreşte’ţi în minte următoarele cuvinte:

I’m not an alcoholic, I’m a drunk. Alcoholics go to meetings.

Beţie plăcută!

8 thoughts on “Cum să le răspunzi doctorilor la întrebări despre alcool?

  1. Ha ha ha!!! Ce m-am distrat citind articolul ăsta. Suntem toţi alcoolici, hai să ne bucurăm de asta, ce naiba? E da… fuck doctors!!! Şi ei îs beţivi!

  2. printre toate grijile cotidiene, cand l-am auzit pe rick in casablanca afirmand acel lucru, in secunda urmatoare mi-am zis: ene must be pe faza!i knew iiiiit!!! made my night..

  3. Doamne, imi amintesc cum m-a intrebat tipa de la cabinetul medical [pentru compania unde am lucrat] daca beau si am raspuns ocazional :)) iar eu beau o data pe an si nu imi venea sa cred ca i-am raspuns asa! Sinceritatea intruchipata😀

  4. la fisa medicala pt. job e cu dichis, ca nu e bine sa faci publice toate excentricitatile si excesele, mai ales daca esti corporatist – sau corporatistii nu fac excese? dar, pe de alta parte, te afli totusi in fata unui medic care ar putea sa miroasa imediat in cazul in care “cosmetizezi” prea mult realitatea…
    hmm, imi vin idei de tutorial😀

Leave a Reply

