Frânturi de Barcelona. La Sagrada Familia

Haha, aţi crezut că aţi scăpat? Ţeapă!

De Sagrada Familia toată lumea a auzit şi a văzut’o în cel puţin una din milioanele de poze pe care le poţi găsi în vastul internet. La fel o “ştiam” şi eu, dar am constatat că realitatea nici nu se compară cu ce’ţi arată Guglea. Dumnezeule, e o imensitate! Un munte de piatră şi cea mai gotico-fantastică clădire pe care am văzut’o vreodată. Gaudi visa ca turlele catedralei să fie primul lucru care le va apărea marinarilor în faţă atunci când se apropie de Barcelona (şi câţiva ani a fost, până să fie înlocuite de hidoşenia de Torre Agabar – dar asta în episodul următor). Viziunea lui Gaudi e fenomenală, toate elementele inventate de el sunt de fapt inspirate din natură într’un fel cum un om normal nu şi’ar fi putut închipui. Şi de multe ori nu’ţi dai seama de asta nici măcar când le analizezi atent… Şi sunt fericită că mi’am împlinit visul: am ajuns să cobor pe scările în melc, vestitele scări în melc, care sunt pur şi simplu… wow! Şi e aşa o senzaţie incomparabilă să priveşti Barcelona dintr’unul din turnuleţele ca de nisip ale lui Gaudi…

img_4966

img_5007

img_4991

img_3994

img_50231

img_4048

sany4841

img_4055

sany4835

sany48491

sany48501

img_4025

Ce e trist e că Sagrada Familia e momentan o mare de moloz, dat fiind că mai au mult de construit la ea şi din ce am văzut eu lucrările sunt lente şi destul de complicate. Parcă mai au trei turnuri de ridicat şi mă îndoiesc că vom mai trăi noi să o vedem terminată exact aşa cum şi’o închipuise Gaudi. Deci partea tristă, în imagini:

sany4800

sany4846

4 thoughts on “Frânturi de Barcelona. La Sagrada Familia

  1. Mnoh, acuma vorbeste invidia din mine.
    Dar serios ma ‘nerfez. Arhitectura asta de tip nou (asa-zis moderna) se potriveste ca nuca-n perete cu capodoperele marilor orase. Ma simteam frustrata de exemplu in Paris, in fata Luvrului. (din cauza piramidei) Daca o tinem tot asa, tot ceea ce au construit altii inaintea noastra va ajunge sa arate ca un mare kitsch.

  2. Am incercat inutil sa o prind si eu pe toata intr-o poza, pur si simplu e imposibil. Singura poza de ansamblu pe care am vazut-o cu Sagrada este din elicopter!

Leave a Reply

