De ce mor pixelii?

Se sinucid? Îşi spun că nu mai pot îndura o soartă crudă şi preferă să’şi pună capăt zilelor ca să’şi curmeze suferinţa?

Sau se omoară între ei? Se mai trezeşte în toiul nopţii câte un pixel cu tulburări de personalitate şi instincte violente şi’i dă una în cap pixelului de lângă, după care îşi trage pătura peste el şi se culcă liniştit la loc?

Sau poate se evaporă? Îi răpesc extratereştrii!

Sau pixelii suferă şi ei de boli ca toată lumea? Mai fac un infarct, mai intră într’un şoc anafilactic, le stă inima’n somn, li se cirozează ficatul, fac cancer la plămâni?

Era într’o frumoasă dimineaţă de duminică, soarele zâmbea din străfunzimile cerului, când mi’am deschis laptopul să ma mă uit la nişte episoade din One Tree Hill, pardon, să mai scriu o pagină la licenţă. Şi în timp ce mă concentram eu asupra jocului actoricesc/capitolului de traductologie, am constatat cu stupoare existenţa unui minuscul punct albastru în partea de centru-dreapta a ecranului, fix pe poşeta uneia dintre actriţe. Mi’am zis că o avea ea poşetă cu o picăţică şi am trecut peste eveniment, dar picăţica se încăpăţâna să apară pe toate poşetele, bluzele, maşinile…

Aşa că  am făcut ecranul alb (am deschis un Word, altă idee nu mi’a venit) şi ce le’a fost dat ochilor mei să vadă îmi va rămâne veşnic întipărit pe retină: pe ecranul de un alb imaculat, ca o primă ninsoare până să apuce ţâncii să dea năvala în ea, trona victorios cadavrul unui pixel mort! Un nenorocit de punct albastru!

De ce’a murit? I’am făcut eu ceva? Sunt o asasină fără pic de suflet? Şi întrebarea supremă: vor mai muri şi alţii, tot ecranul meu va deveni un cimitir nesfârşit de pixeli răpuşi de soartă?

6 thoughts on “De ce mor pixelii?

  1. Pe LCD-ul aparatului stagnează cadavrul violat al unui pixel care a fost incinerat de masa activă a celor vii.
    Trebuie să ne împăcăm cu ideea că masa pixelilor va exista indiferent de revolta individuală a fiecăruia dintre ei…
    Totuşi… păcat de ei… mi-ar fi fost folositori, cei care s-au dus…

  2. Unii dintre ei se nasc morti: monitorul meu a avut o martaciune de asta albastra de cand l-am luat! Si al naibii daca pot sa ma concerntrez la altceva cand il vad! Im sta undeva in subconstient, pe retina sau in spatele creierului si ma urmareste indiferent ca ma joc, ma uit la filme sau ma dau pe net. Cum uit un pic de el, cum aparte un fond alb sau negru sa-mi aduca aminte de el.😀

  3. Daca e in garantie si ai mai mult de 3 pixeli morti ti-l vor schimba. Daca ai doar unul ( cum am si eu , fix pe centru ) nu il vor schimba. Considera-ti laptopul mai “special”, tunat sau tatuat daca vrei.

Leave a Reply

