România e frumoasă, zic

Pe bune de nu e. Şi asta o spune un om cu experienţă. Experienţa a 1000 km străbătuţi în doar 3 zile care s’au dovedit a fi de vis. De mai bine de un an şi ceva plănuiam să văd 3 oraşe de la noi: Timişoara, Sibiu şi Cluj. Tiramisu l’am tăiat de pe listă luna trecută, iar acum am hotărât subit că trebuie musai să ajung la Sibiu, că tot am avut o săptămână liberă. Peste câteva ore avem biletul de tren, cazarea asigurată şi tovarăşi de drum. Atâta’s de spontană, să nu mă deochi😀.

Joi de dimineaţă am fost in Sinaia, unde am şi petrecut o zi şi’o noapte. Dat fiind că nu există prea multe modalităţi de entertainment în Sinaia, iar bicicletele sunt scandalos de scumpe de închiriat (15 lei ora!!!), până la urmă tot la Peleş am ajuns, pe care oricum vroiam să’l revăd. Cred că e primul muzeu la care am fost vreodată în copilărie şi îmi aminteam şi acum, după vreo 15 ani, de veşnicii botoşi cu care trebuie să te încalţi în timpul vizitei. Ştiu că au covoare peste tot şi că’s greu de întreţinut, dar eu chiar n’am mai auzit vreodata de vreun muzeu să practice acest obicei! Oricum, Peleş rămâne la fel de superb ca întotdeauna din toate punctele de vedere, cu excepţia personalului prea obosit şi sictirit să’ţi mai inspire vreun sentiment înălţător.

DSCN0073

DSCN0100

DSCN0116

Vineri am plecat spre Sibiu şi am avut legătură în Mediaş, unde urma să stăm o oră întreagă. Aşa că am profitat de timpul ăsta să vedem şi Mediaşul, că tot eram acolo. E un oraş mai micuţ decât îmi imaginam eu de la distanţă, aşa că ora asta ne’a fost mai mult decât suficientă să vedem cam tot ce ţinea de centrul vechi.

DSCN0148

După care ne’am urcat în personalul către Sibiu, unde am ajuns pe la prânz, după vreo 7 ore de mers. Eu una mă declar absolut impresionată de ce am văzut şi de tot ce înseamnă centrul Sibiului, de felul în care a fost discret renovat, de ceea ce ţi se oferă ca vizitator. Cred că este cel mai turistic oraş de la noi, cu punct de informare şi hărţi gratuite (de unde mi’am luat nişte vederi tare faine – eu sunt colecţionară de vederi). E mare lucru să ai primar neamţ, pe cuvânt! Oameni frumoşi şi civilizaţi, flori la ferestrele caselor, străzi curate, turişti cu harta’n mână, terase drăguţe, multe second hand-uri (din care n’am ratat decât vreo 2-3), îngheţată delicioasă şi covrigi gustoşi… N’am avut timp de muzee, nici măcar de Bruckental, dar am urcat în Turnul Sfatului de unde priveliştea e superbă şi merită tot sufletul pe care ţi’l dai urcându’i scările. Şi ce mi s’a părut mie de neuitat au fost ferestrele din acoperişurile caselor care arătau ca nişte pleoape întredeschise, parcă te şi treceau fiorii închipuindu’ţi cum te privea cineva din spatele lor.

DSCN0198

DSCN0217

DSCN0240

DSCN0261

DSCN0269

DSCN0281

Am plecat aproape de 12 noaptea din Sibiu şi am ajuns în Sinaia spre dimineaţă, după alte 7 ore cu trenul pe aceeaşi rută. Ne’am luat bagajele şi am urcat în primul tren spre Bucureşti, pe la vreo 7 dimineaţa. Pentru cine n’a aflat încă, de ceva timp pe Valea Prahovei se circulă absolut execrabil – şi aici nu vorbesc de drumul cu maşina, ci de trenuri, care au veşnic o întârziere de minim o oră. Din cauza asta era să’mi pierd legătura spre Buzău, aşa că din Gara de Nord m’am aruncat pur şi simplu în acceleratul spre casă, am fost ca James Bond. Ideea e că nici nu prea ştiam în ce tren m’am urcat, nu văzusem decât că scria Galaţi pe el şi abia pe la Ploieşti m’am convins că e cel care trebuie.

La Buzău am dormit vreo 15 ore continuu, nici nu ştiu de ce m’am mai dus. A, da, pentru prăjitura maica’mii😀. Chiar merită! A, şi am văzut primul episod din House, presimt că vor mai urma şi altele.

Făcând un bilanţ, cifrele ar fi următoarele: 3 zile, aproape 1000 km, 7 trenuri schimbate, cam 20 ore de mers cu trenul, 3 oraşe vizitate, 3 perechi de cercei noi (unii de cadou) şi 3 tricouri cumpărate, febră musculară şi oboseală cât cuprinde. Dar a fost atât de fain…

10 thoughts on “România e frumoasă, zic

  1. Hehe, am vizitat aproape toata Romania ( nu in 3 zile, de-a lungul anilor) si zic si eu ca ai dreptate. Chiar e frumoasa.
    Cat despre Sibiu, trebuie sa mergi si la Bruckental (frumos e, pe cuvant). Mie mi-a placut tare mult si catedrala protestanta din Sibiu. Si sa mergi si-n Sighisoara daca nu ai fost pana acum, e aproape la fel de frumoasa.

  2. Si eu am fost anu asta la Sibiu si la Cluj🙂. Am urcat in Turnul Sfatului pentru panorama dar era cald de mureai asta vara. Pe la un etaj era o galerie fot o barbati dezbracati :)). N-am zabovit. Am urcat mai repede doar sperand ca mai sus sa fie una cu femei goale. Teapa. Oricum piata mare e superba. Si la Bruckental m-am dus din curiozitate, dar nu erau decat niste colectii de arta, cam atat. Pelesul insa e superb. si Pelisorul🙂
    Acum daca tu ai venit la Timi probabil tre sa merg si io la Buzau. Reciprocitate, nu?

  3. @Tomata: totul e sa vrei, my dear. Ce’i drept, voua va e mai usor sa ajungeti prin partile alea acolo, Banat si Maramures, noua ne’ar lua 1000 ani…

    @Anna: uite ca la asta nu m’am gandit :)) Deja ma simt mai pregatita pt. Lonely Planet, sunt un bun candidat😀

    @Fleudulys: Sighisoara e prima pe lista, doar sa’mi mai fac o data timp. De Bruckental chiar n’am avut cand, am stat prea putin si nu ma mai saturam de oras ca sa mai vad si muzee.

    @Richie: acum nu mai era nici o galerie in Turnul Sfatului, nici cu barbati si nici cu femei :))
    La Buzau nu prea ai avea ce vedea, in afara de un parc si o piata… Dar sa nu uitam ca este totusi orasul in care anual se nasc cativa oameni chiar tru (si aici trebuie amintit anul de gratie ’86)😀

Leave a Reply

