Viaţa în agendă

Am o agendă, mică şi ponosită. Cândva a fost albă şi lucioasă, dar a văzut prea multe la viaţa ei să mai rămână ca altădată. A petrecut luni de zile în Lisabona, unde s’a îngroşat cu poveşti despre portughezi şi alte naţii, despre Lene, Barbie şi Românu’, despre caragialisme. Apoi s’a întors la Bucureşti şi poveştile au devenit mai nostalgice, mai ironice, mai vesele sau mai triste.

După un an întreg, agenda asta a devenit parcă o bucăţică din mine. Atâta “eu” a încăput în ea, încât mi se pare că nici nu m’aş mai recunoaşte dacă n’aş purta’o tot timpul după mine. Acolo unde sunt eu, e şi ea, se cuibăreşte de minune în orice poşetă aş vârî’o. Şi când o văd sau dau de ea întâmplător, simt cum mă năpădesc toate gândurile deopotrivă, gânduri pe care dacă le înşir cum trebuie, după gust, culoare şi miros, sigur iese ceva bun.

Multe pagini din agendă au devenit posturi pe care le citiţi chiar acum, însă pe câteva dintre ele le păstrez doar pe hârtie. Pentru că unele sunt gânduri pe care n’aş vrea să le ştiu în capul altcuiva, iar pentru altele încă n’a sosit momentul să fie libere.

Cred că agenda e lucrul care mă face să mă simt la fel de “eu” în fiecare zi. Să fiu eu, dincolo de ciclul birou-pat-birou-pat în care risc să mă pierd. De aceea, cred în puterea magică a agendei şi îmi place să daruiesc diverse forme de carnete şi carneţele şi celor care îmi sunt dragi. Pentru că fiecare are nevoie de o agendă care să’i amintească zi de zi că n’ar trebui să trecem prin viaţă fără gânduri şi fără vise.

4 thoughts on “Viaţa în agendă

  1. Ador agendele!!!

    Totul la mine incepe cu o agenda😛
    As putea avea sute de agende.

    Acum o folosesc (frumos impartita, dupa culorile foilor, pe diferite capitole) pe cea de la voi.
    Si-s tare mandra :-))

  2. Caietul pe care mi l-ai dat de ziua mea o sa gazduiasca probabil recenzii de carti. Altceva nu prea stiu ce sa notez in el. Am si eu un carnetel pe care il car dupa mine, dar e muuuult mai mic si la fel ca agenda ta, contine tot felul de chestii.

  3. Eu n-amo agenda, dar am un jurnal. Un caiet frumos, cu coperti groase si foi colorate. Acolo scriu si cand sunt trista,cand sunt dezamagita, cand visez ceva interesant si tin minte. Doar cand sunt fericita nu scriu in el, atunci sunt prea ocupata :))
    Si mai sunt cateva pagini si se termina, va trebui sa-mi iau altul…

Leave a Reply

