De la foame mi se trage

Aseară mă cuprinse o foame(te) pe care salata de varză nu reuşi să o doboare. Ultima mea speranţă era o gutuie de talie mijlocie, care aştepta cuminte să se lase devorată. Am hotărât că nu merită cruţată, mai ales că s’a şi dovedit în scurt timp că era de fapt o gutuie malefică.

După lupte seculare care au durat mai bine de 5 minute, am reuşit să o tai echitabil pe jumătate. Apoi am continuat operaţiunea Măcelul gutuii prin curaţarea de sâmburi a primei jumătăţi. Totul a decurs în deplină linişte până în momentul în care am ajuns la cea de-a 2a jumătate. Ne’am privit ochi în sâmburi şi am înfipt cuţitul cu vârf prea bont şi lamă prea zimţată. Gutuia a întâmpinat rezistenţă cu toată puterea care mai zăcea în miezul ei de gutuie retezată. Am strâns atunci din dinţi şi mi’am adunat pentru utima dată puterile de a lupta împotriva fructului oprit.

Păcat că nu au şi cuţitele un al 6-lea simţ care să le ajute să se oprească la timp. Căci, fără voia lui, a trecut dincolo de coaja gutuii şi mi s’a înfipt vitejeşte în palmă. Prima mea reacţie a fost de panică, nici să ţip nu mi’a mia dat prin cap. Apoi, venindu’mi în fire, am vrut să scot totuşi cuţitul de unde se înfipsese, dar supriză ! Refuza să se desprindă ! Am înghiţit în sec şi am tras cu toată puterea, mai ales că panica îmi anesteziase orice durere. A ieşit într’ul final, cu tot cu gutuie, care prinsese deja o culoare sângerie, şi am zis Mulţumesc doamne că s’a oprit cuţitul în os că altfel ieşea pe partea cealaltă ca prin gutuie.

Morala : nu e bine să mănânci seara prea târziu, nu e sănătos.

8 thoughts on “De la foame mi se trage

Leave a Reply

