Retrospectiv

Dacă ar fi să mă uit înapoi către ultimele 12 luni care au trecut, mi’ar fi imposibil să nu privesc şi la ceea ce’mi propusesem cu un an în urmă. Vroiam să ajung la Lyon şi în Polonia, însă în schimb am văzut Barcelona şi Porto. Am reuşit să ajung la Tiramisu, iar Tomata s’a ţinut de cuvânt şi m’a luat de la gară🙂. În plus, am revăzut Sinaia şi Braşov, două locuri care mereu mi’au fost foarte dragi, şi am fost pentru prima dată la Sibiu şi Mediaş. Am mai vrut să fiu turist şi’n Bucureşti, însă îmi pare rău că nu pot să bifez o asemenea reuşită, m’am obişnuit prea tare cu oraşul ăsta.

Am vrut să scap de licenţă, şi iată că’s om licenţiat, plus traducător autorizat! Am vrut să dau şi la master, dar mi’am dat seama că mai înţelept ar fi să’mi iau un an liber şi să mă gândesc puţin la anii ce vor veni. Şi atâta gândire n’a fost până la urmă bună la nimic, pentru că tot la nişte decizii instinctive am ajuns, decizii care s’au soldat cu un bilet de avion dus (despre care voi povesti la momentul oportun).

Ziceam că anul ăsta o să învăţ, în sfârşit, germana şi că o să’mi amintesc franceza, dar am lăsat baltă planurile lingvistice. În schimb, m’am înscris pentru IELTS în ianuarie, măcar de engleza mea să se aleagă şi altceva decât praful. Vroiam să scriu şi să citesc, dar n’am făcut destul niciuna din toate astea. Visam şi să traduc o carte, dar planul meu s’a limitat la Manualul de utilizare a ferăstrăului mecanic pentru şantiere. Am mai zis că mă apuc să’mi fac proprii cercei, dar mai amân încă un an. Iar jobul pe care mi’l doream nu l’am găsit, căci Lonely Planet a auzit că’i criză, însă am avut (şi am în continuare) cel mai longeviv job al meu – intru în a 8a lună deja, când maximul de până acum a fost de 4 luni. Este un progres major pentru un om care fuge de commitment mai ceva ca de, ştiu şi eu, decizii…

Îmi mai doream şi să cunosc oameni, ceea ce am reuşit din plin. Şi am şi ajutat lume de toate naţiile într’o ţară care nu e a lor, lucru despre care sper să reuşesc să povestesc într’o zi mai pe larg. Despre beţiile legendare nu o să povestesc mai multe decât am făcut’o deja, însă mărturisesc că încă mai păstrez un zâmbet tâmp în amintirea nopţilor care au stat sub semnul unor vorbe înţelepte precum Kiss me, I’m drunk.

M’am întors din Portugalia alt om. Am mai donat şi sânge şi am slăbit şi 5 kilograme într’o lună. Mi’a murit un pixel, am absolvit, am vrut să scriu un roman, dar am renunţat pe parcurs. Am devenit ipohondră şi am făcut un experiment literar de care eu sunt foarte mândră. Şi am făcut multe alte lucruri despre care poate că n’am scris sau pe care le’am trecut cu vederea, căci 12 luni trec uneori prea repede.

Planuri pentru 2010 n’am apucat încă să scriu pe hârtie, dar mi’am propus să reuşesc ceea ce’mi propusesem să reuşesc de mult: să găsesc locul în care să mă simt împlinită. M’am făcut un curaj nebun şi o să’mi încep căutarea în aproximativ o lună, iar primul loc o să fie o insulă mare. Şşş… Mai multe veţi afla într’un episod viitor🙂

One thought on “Retrospectiv

  1. Ce-mi place postul asta retrospectiv… are asa un ton si un feeling calduros, cu putina nostalgie si cu o tona de optimism in ce va sa vie. Draga mea, eu iti doresc sa se indeplineasca, and I mean it.🙂

Leave a Reply

