Mă duc la Milano!

Ce poate fi mai frumos decât să petreci un weekend prelungit în Milano? Motivele sunt nenumărate.

– pentru că n’am ajuns până acum în Italia şi îmi doream de mult.

– pentru că e perla nordului Italiei, incomparabil mai bogat, mai frumos şi mai stilat decât tot restul Italiei (mai are rost să ne minunăm de ce seamănă izbitor italienii din sud cu românii noştri?).

– pentru că mă amuză italienii şi vreau să’i văd cum se manifestă şi la ei acasă, nu doar prin lume.

– pentru Dom, pentru Santa Maria delle Grazie, pentru Leonardo da Vinci.

– pentru că e oraşul modei, pentru Dumnezeu! (cu asta vroiam de fapt să încep, dar mi’era că o să par snoabă, aşa că am băgat şi eu placa cu da Vinci)

– pentru că e februarie (februarie =  solduri, pentru cine n’a dedus din prima).

– pentru că biletul dus-întors n’a costat decât 160 RON, mai ieftin decât să mă duc până la Cluj şi înapoi.

– pentru că mi’era dor de o excursie cu harta în mână şi cu hoinărit de’aiurea pe străzi, ca să retrăiesc momentele de la Barcelona.

Cu alte cuvinte, dacă a mai fost cineva la Milano şi mă poate sfătui ce să văd/cumpăr/mănânc, aştept sugestii nenumărate. Oricum, abia baştept să încerc nişte paste cu sepie în suc propriu, aş muri de bucurie să văd în farfurie un sos negru-albăstrui!😀

13 thoughts on “Mă duc la Milano!

  1. Iti dai seama cate batai de cap mi-ai generat in astea 5 min? :-)))

    Ca incepusem sa ma uit la calendar, la destinatie, iar la calendra, am scototcit in memorie, ma gandeam ca sigur, m-am facut de ras cu mailul ala, ca nu am tinut bine minte, etc😀

    Apoi am scototcit in arhiva de mess si m-am lamurit, decalasem in avans cu cateva zile si imi dedea cu virgula aceasta veste a ta.

    Si, cand pleci la Milano si da, de unde ai gasit tu asa bilet ieftin??

    Te pup

  2. Plimba-te cat mai mult prin zonele turistice. Altfel, Milano seamana mult prea mult cu Bucurestiul, inclusiv la mizerie si imbulzeala.
    Ultima data cand am fost, am vazut un cersetor cu o bucata de carton pe care scria: “Aiutate-mi”🙂 Ghici ce natie era cersetorul!

  3. Seara iti recomand sa mergi in Brera(stradute mici, pietruite, hartisti, faze din astea boeme.)inainte ai putea merge la Pinacoteca din acelasi cartier si mai sunt cateva galerii pe acolo.

    @irina, dupa cratima(dar numai dupa cratima!),zic ca nenea era roman.

  4. daca biletul e asa de ieftin e cu siguranta de la wizzair. de la bergamo exista un autobus care te duce direct pana la “gara centrale” din milano(17,80euro 3 bilete, e un fel de oferta cumperi 2 si ei iti dau 3)
    pt transportul in comun, pretul unui bilet este de 1 euro- e valabil pe orice mijloc de transport (tram, bus, metrou) e valabil 70 de minute deci poti sa sari de pe un mijloc de transport pe altul.
    e foarte util sa ai harta cu strazile, in cazul in care stii ce vrei sa vezi si stii unde e, pentru ca italienii nu prea stiu engleza.

    milano este un oras cu dezvoltare circulara si centrul e chiar “il duomo di milano”, deci toate sunt organizate in jurul lui.

    duomo e un must see- chiar daca nu vezi nici un alt obiectiv turistic. eu am urcat si sus pe acoperis sa vad milano de la inaltime si a fost interesant… mai mult decat the view itself.. urcatul pe scari :))(am platit cam 5 euro pt ca eram cu grupul)

    pt cumparaturi via emanuelle vittorino care e exact langa duomo(daca stai cu fata la intrarea principala …on your left hand side)… si bineinteles via torino. zara si H&M au cele mai bune oferte(neaparat sa ai bani la tine daca chiar vrei sa iti cumperi cate ceva). cartierul chinezesc nu il recomand pt cumparaturi de haine.

    desi wikipedia recomanda via montenapoleone pt magazinele faimoase… eu nu am gasit-o. in schimb am ajuns pe via della spiga- si acolo sunt toate!! de la tiffani la cavalli, fendi si dolce&gabanna, toate numai bune sa iti curga ochii. e o straduta foarte draguta!

    pt un gurmand pasionat ofertele sunt nenumarate, pt fructe de mare si orez… eu zic ca cele chinezesti au preturi mai accesibile(6-20 euro)

    si in cele din urma un alt obiectiv este si castelul sfortzesco, care e si el destul de aproape de duomo.😉
    hope this helped!!!

  5. @LeBon: wizzair, ieftin si bun.

    @Zuzzu: evident ca nu te’ai facut de ras cu mailul, gandeste’te ca esti prima care imi face urari de plecare!🙂 maine plec la Milano.

    @Liana: si mie tot de romani mi’e frica peste tot pe unde ma duc😀

    @Irina: sunt peste tot, fir’ar!

    @Monica: sarumana de sugestii, de astea nici nu auzisem.

    @Ana: am notat in carnetel, te folosesc drept ghid virtual!🙂

    @Ambasadoarea: bai, ce vise ai si tu! Pun pariu ca a fost bestial si ca am strabatut toate sehasurile din Milano, nu’i asa? :))

  6. poate daca o sa iti iei si bilet de roma te ajut eu cu detalii, dar la milano… never been there. dar intr-adevar italienii sunt varza la capitolul engleza😀 franceza sau portugheza cred ca mai bine le uiti acasa, dar poti incerca cu romana😛 desi o sa iti fie cam jena sa vb romaneste acolo. mie una imi era si preferam sa nu vb pe strada sau sa vb in engleza cu sotul :)) cand ziceai ca pleci? mai prinzi perioada de reduceri pana in 15? in prima zi de reduceri, 2 ianuarie, H&M aveau niste soldari de toata jena.. adica multe si frumoaseee de-ti era mai mare dragul sa cheltui banii😀 daca vrei sa papi pizza sa cauti la arabi si sa le incerci pe cele mai ciudate ca in romania nu o sa vezi pizza cu cartofi si nuci😀 si la chinezi mai gasesti pizza buna si ieftina. weekend prelungit de vis! ai grija la bagaje sa nu iei prea multe de mana ca nu se stie peste cine dai la check-in

Leave a Reply

