Panica şi lectura merg mână’n mână

Câteodată mă izbeşte aşa un puternic atac de panică atunci când mă gândesc câtă literatură de calitate a reuşit omenirea să producă din cele mai vechi timpuri şi până în secolul nostru de graţie şi cât de scurtă ne e viaţa pe pământ. Atât de scurtă încât prea puţini dintre noi vor apuca să citească măcar cele mai bune 100 de cărţi din istorie.

Inima stră să’mi sară din piept de la atâtea palpitaţii când îmi amintesc că nici până în ziua de azi n’am reuşit să termin măcar un singur roman de’al lui Dostoievski, după ce am tras de Idiotul vreo 3 luni. Iar plămânii par să’mi rămână fără vreo moleculă de oxigen când calculele mele atestă că nu am acoperit nici măcar un sfert din capodoperele lui Shakespeare! Nici nu mai îndrăznesc să amintesc de neuronii care se sinucid benevol doar la gândul că nu am citit nici măcar un singur sud-american contemporan (exceptând Alchimistul lui Coelho care oricum nu intră la socoteală, brazilianul fiind un soi de manea a literaturii).

În 2010 nu am făcut nici cel mai mic pas către progresul iluminării proprii. Ba din contră, am început anul cu o “capodoperă” chick-lit, pe numele său Guilty Pleasures care mi’a înghiţit cu lăcomie toată luna ianuarie. Şi nu vă puteţi imagina de atac de panică supremă m’a izbit în moalele tâmplelor când am realizat că am petrecut aproape 2 luni din viaţă citind tetralogia Twilight, alături de milioane de puştoaice de 14 ani de pe întreg mapamondul. Şi ca şi când toate astea nu ar fi fost de ajuns, mâhnirea mea s’a adâncit odată ce am dat gata şi un roman de Michael Morpurgo, pe care însăşi Majestatea Sa Regina l’a premiat ca fiind “Britain’s best-loved writer for children”.

Chick-lit, Twilight, cărţi pentru copii… Lista nu poate continua decât cu o binemeritată carte de colorat, preferabil cu SpongeBob! Abia atunci mă voi putea considera un cetăţean al universului cu adevărat fericit. Ignorance is bliss, they say…

7 thoughts on “Panica şi lectura merg mână’n mână

  1. Cum mama lui Han Tatar ai stat 2 luni la Twilight???? Ca eu intr-o saptamana jumate am terminat aproape primele 3 carti… chhh!!!

    Vii maine? Si de ce nu raspunzi la telefon??? Si daca vrei, iti dau aventurile complete ale lui sherlock :))

  2. @Liana: am stat 2 luni la Twilight ca mi’a provocat lene, de’aia! Si la telefon nu raspund ca nu’l aud niciodata, zici ca sunt proasta, pe bune. Si da, vin maine, ma rod palmele sa fac un shopping monstru, vreau un Boots urias si un WH Smith la fel de mare. Si un New Look, am vazut ca sunt reduceri. Oxford Street? Te bagi?😀

    @Mihai: doar daca iti prisosesc propriile carti! ca asa as putea si eu sa’mi cumpar, insa am vrut sa incerc experiente noi…

    @Richie: auzi, dar tu citesti dictionare cand n’ai ce face? :)) eu ma imbogatesc spiritual cu Twilight, na! Oricum, stai linistit, am rupt deja cercul vicios al cartilor de 2 lei, am dat de una superba despre care o sa si scriu…

  3. Iti citesc fiecare articol de pe blog, si imi place la nebunie felul in care iti povestesti aventurile de zi cu zi. Ultima carte citita de mine (de fapt inca mai citesc la ea pt ca e in volume) este seria Millenium a lui Larsson (i-am recomandat-o si lui Zuzu, care daca vede ce am scris crede ca am luat-o razna cu cartea asta :D). Nu e Dostoievski, insa e are o poveste impresionanataaa.

    In general, sunt adepta literaturii clasice, pentru care, s-au jurat si razboit alte mari minti din trecut, dar am cazut prada acestor volume pe care le tot citesc de anul trecut (numai un volum are 750 pag). O colega m-a corupt si mi-a pus cartea-n brate, si desi n-am crezut-o, de atunci o tot citesc cu sufletul la gura.

    Twilight, am vazut doar filmul care mi-a placut la inceput, la a doua vizionare ma intrebam daca oare e acelasi film. Cartea mi s-a parut prea plictisitoare ca sa o citesc. Spor la ales carti de citit🙂

  4. Corect! A trecut ceva timp de la ultima carte buna! Bine, eu prefer literatura rusa, mai veche,desigur. Citeste Herta Muller si spune-mi daca nu te umplii si tu de nervi. Injuraturi la discretie, ca doar trebuie sa fii la zi si cu asta. :-p Nu toate cartile sunt asa slabe,dar te las sa alegi. E amuzant! Te poop!

  5. @Gabriela: de Larsson am tot dat prin librarii, nu doar in anglia, ci si in romania, si m’am tot intrebat ce natie e persoana asta si ce tot scrie acolo de a vrajit atata lume. Dar, sincera sa fiu, mi’e teama sa ma apuc de asa ceva, ma gandesc ca mi’ar ocupa alte luni bune😀. Insa, daca dau cumva intamplator de seria Millenium, promit sa consider asta un semn si sa ma apuc de citit :))

    @costina: haha, n’am sa ma apuc de citit Herta Muller la intamplare asa, mai ales daca spui ca doar anumite carti de’ale ei sunt bune. Insa, la cum pierd eu vremea cu Twilight, macar Herta Muller a castigat un Nobel…

Leave a Reply

