Despre Bucureşti, cu drag

Poate că n’am lăsat să se înţeleagă acest lucru prea des, dar mărturisesc cu mâna pe inimă că am iubit Bucureştiul. Poate că l’am ponegrit mai mult decât l’am lăudat, dar de câte ori nu ni se întâmplă să’i dojenim pe cei dragi? După 19 ani petrecuţi într’un oraş plicticos de provincie, Bucureştiul a fost deopotrivă New York-ul şi Londra mea, metropola, oraşul tuturor posibilităţilor, a doua mea casă. N’am să uit niciodată cât de fascinată am fost în primele luni de trăit în Bucureşti de tot ce înseamnă forfota de pe Magheru, de casele dărăpănate de pe Lipscani şi de călătoriile cu metroul şi tramvaiul, mereu o nouă aventură pentru mine. Cu timpul, fascinaţia s’a risipit şi rutina i’a luat locul, însă am păstrat mereu o fărâmă din farmecul Bucureştiului meu de altădată, adică de acum vreo 4 ani, care’mi va rămâne pe veci în suflet.

I heart colorz mi’a amintit de zecile şi sutele de lucruri pe care le poţi face în Bucureşti, în ciuda oricăror păreri sceptice care strigă’n gura mare că “În capitală e plictiseală mare, monşer”. Aşadar, pentru cei care sunt încă acolo, pentru cei care vor să’l viziteze sau pentru aceia dintre noi care vor să’l revadă într’o bună zi, câteva din lucrurile pe care îmi plăcea mie să le fac în Bucureşti:

  • să o iei agale la pas de la Unirii înspre Victoriei şi să caşti gura la vitrinele colorate ale magazinelor şi la reclamele luminoase de pe clădiri.
  • să mănânci o porţie generoasă de papanaşi la Caru’ cu Bere.
  • să explorezi străduţele dintre Artur Verona, Grădina Icoanei şi Piaţa Lahovary.
  • să faci o tură de alergat în jurul lacului din Parcul Tineretului, apoi să te aşezi pe o bancă în prag de seara şi să vezi Casa Poporului frumos luminată.
  • să faci plajă pe un bloc înalt.
  • să’ţi cumperi o carte frumoasă în engleză de la Librăria Anthony Frost.
  • să ai mereu un 7 seri sau un B-24-FUN pe noptieră.
  • să faci poze cu toate graffiti-urile şi stencil-urile pe care le întâlneşti în cale.
  • să închiriezi o bicicletă de lângă Facultatea de Drept şi să pedalezi prin apropiere.
  • să te dai în Roata Mare din Herăstrău.
  • să caşti gura prin Ikea la toate lucrurile frumoase de acolo, apoi să mănânci chifteluţe suedeze la restaurantul lor.
  • să stai şi tu pe treptele de la Teatrul Naţional alături de toţi puştanii şi emo kids adunaţi acolo.
  • să’ţi iei un covrig braşovean de la patiseria de lângă Piaţa Amzei, e cel mai bun din tot oraşul.
  • să străbaţi toată Calea Victoriei cu o îngheţată în mână, de pe Splai până în Piaţa Victoriei, într’o zi cu mult soare.
  • să mănânci un Banana Split la Sheriff’s (deşi am impresia că s’a închis).
  • să te baţi pe hainele la reducere dintr’un Mini Prix.
  • să fumezi o narghilea în Pasajul Vilacrosse.
  • să bei o bere pe Motoare, oricât de clişeistic ar fi acum acest obicei.
  • să stai la o terasă în Centrul Vechi şi să caşti gura la trecători.
  • să cumperi un pepene dintr’o piaţă, gen Crângaşi, Obor sau Progresul, şi apoi să’l mănânci rece într’o după’amiază de vară.
  • să’ţi faci o salată cu de toate şi să o savurezi pe balcon.
  • să descoperi second-urile ascunse şi să scotoceşti prin mormanele de haine.
  • să vânezi târgurile de hand-made şi de cadouri.
  • să mergi la Street Delivery în iunie, pe Artur Verona.
  • să petreci ore întregi în Cărtureşti, printre rafturile de cărţi, căni colorate, ceaiuri parfumate şi reviste glossy de peste hotare.
  • să citeşti Vogue France la Institutul Francez (mno, ce altceva aş putea face eu acolo? :D)
  • să mergi la un documentar la Centrul Ceh.
  • să vezi un film vechi la Cinematecă, preferabil cu Marylin Monroe sau Lawrence Olivier sau cu amândoi deopotrivă.
  • să bei un ceai într’una din multele ceainării.
  • să te rătăceşti măcar o dată într’o zonă pe care nu o cunoşti şi care arată cel puţin dubios (propun Basarab sau Gara de Nord).
  • să mănânci o mămăliguţă cu brânză şi o savarină la cantina de la Drept, totul pentru vreo 5 lei.
  • să bei un suc la barul de la Facultatea de Arhitectură doar ca să caşti gura după băieţii de acolo.
  • să faci o beţie cruntă în Control, Expirat sau, şi mai rău, Club A, unde să stai până la ziuă când eşti poftit afară de paznicii amabili.
  • să cotrobăi prin rafturile din Cora sau Carrefour ca să descoperi bunătăţi ascunse.
  • să iei metroul până la Pantelimon, apoi să cobori şi să te trezeşti în mijlocul pustietăţii întrebându’te ce’a fost în capul tău.
  • să te amuzi pe seama bucureştenilor care n’ar merge pe jos nici măcar o staţie de autobuz.
  • să spui maşină în loc de autobuz şi să nu ţi se pară bizar deloc.
  • să tragi cu urechea la conversaţiile babelor din RATB.
  • să vizitezi Casa Poporului.
  • să mergi măcar o dată la Muzeul Satului.
  • să vezi un film la mall, doar de dragul de a vedea un film la mall.
  • să mergi în Hard Rock Caffe ca să stai cu ochii pe pereţi (împodobiţi cu diverse comori).
  • să mergi la Observatorul Astronomic să vezi stelele.
  • să te urci într’un tramvai la întâmplare şi să treci prin cartiere pe unde nici nu’ţi trecea prin cap să mergi (Rahova, anyone?).
  • să faci mişto de rochiile de mireasă din vitrinele de pe Lipscani.

7 thoughts on “Despre Bucureşti, cu drag

  1. Dumnezeule, ai spus cam tot ce imi place la nebunie sa fac in Buc😀 Si eu locuiesc aici de vreo 23 de ani!
    cred ca sunt singura buc. care prefera sa mearga pe jos mult si bine. nu cred ca ai putea sa te plictisesti aici!

  2. tres jolie😀

    deci Piata Amzei e covrigaria ta pe care o recomanzi tuturor😛

    Bucurestiul are farmecul lui🙂 oricat de mult l-ai uri.
    stii ma intrebam uneori daca mi-ar reusi aceleasi exercitii de imaginatie in alta parta, in locuri exagerat de frumoase, cum ar fi Cascais sau Sintra; daca as gandi la fel si daca mi-ar merge mintea inspre aceleasi directii…🙂

  3. Buna lista asta..Tocmai m-am mutat la Bucuresti si ca sa nu-mi mai smulg parul din cap, o sa incerc chestiile de lista..😉

  4. Ce frumos! Zilele trecute si eu am realizat ca, in loc sa tot tanjesc ca proasta dupa Liverpool, mai bine ma bucur de Bucurestiul meu mai mare si mai curat, dar la fel de boem ca orasul Beatlesilor.
    Te pup! Am sharuit articolul si pe Facebook, pacat ca nu e in engleza, sa ma joc putin de-a dna Udrea si sa promovez turismul in Bucuresti. :))
    Alina

  5. Superb Bucurestiul nostru, dar si mai superb este, dupa cum spui si tu, “să te rătăceşti măcar o dată într’o zonă pe care nu o cunoşti şi care arată cel puţin dubios (propun Basarab sau Gara de Nord).” :))

Leave a Reply

