Cu barca. Pe valuri

Nici nu ştiu de când n’am mai aşternut vreun cuvânt pe hârtie sau pe blog.

Trec printr’o perioadă stranie. Simt că am ajuns într’unul din acele momente din viaţa unui om în care trebuie să te opreşti, să inspiri, apoi să expiri, să te uiţi în jur, să închizi ochii, apoi să’i deschizi, şi de data asta nu doar să te uiţi, dar să şi vezi. O fi murit el Saramago, dar eu încă trăiesc, aşa că obişnuiţi’vă cu metaforele😀.

Ceea ce am văzut eu în acest moment de care povesteam a fost ceva care m’a speriat. Pentru că m’am văzut pe mine şi mi’am dat seama că eu nu mai sunt… eu. Sunt un om care face lucruri pe care nu s’ar fi gandit vreodată să le facă. Lucruri pe care poate cândva şi’ar fi dorit să le facă, dar le’a amânat mereu pentru “altădată”. Lucruri care se aflau pe lista “Ce n’aş da să…”, “Doamne fereşte să…” ori “Asta chiar nu mi’a dat prin cap până acum”.

Iar acum sunt la răscruce de vânturi. E un crivăţ care’mi bate din spate şi mă face să mă uit cu jind la ce’am lăsat în urma mea, deşi miopia mă împiedică să văd clar la o aşa distanţă. Apoi e o briză care’mi tot suflă în ureche planurile de’un an de zile şi gândurile cu care am venit în Anglia. Iar în faţa mea e un adevărat muson care nu face decât să spulbere toate castelurile de nisip pe care le’am clădit firicel cu firicel şi să’mi arate că plaja e prea întinsă să te mulţumeşti mereu cu acelaşi vechi castel de nisip, iar valurile prea puternice să te dai cu barca atunci când te poţi bucura de un surfing în toată regula. Iar acum nu pot decât să mă întreb: cum să te trezeşti într’o dimineaţă surfer când ai vâslit toată viaţa?!

7 thoughts on “Cu barca. Pe valuri

  1. Eh…

    “Ce e val, ca valul trece,
    Nu spera si nu ai teama;
    Te întreaba si socoate
    Ce e rau si ce e bine;
    Toate-s vechi si noua toate:
    Vreme trece, vreme vine.”

    Tocmai traversez și eu un val acuma, și da, vâslesc…

  2. MY REPLY IS FROM TRAINSPOTING:
    “Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life… “

  3. se numeste dor de casa ce ti se-ntampla acum si mai ales nu vezi rostul tuturor lucrurilor care ti se-ntampla daca esti departe de tot ce conteaza cu adevarat pentru tine.numai bine

  4. Atata vreme cat nu se intrevede vreo furtuna la orizont vasleste linistita.. ori lasa-te in voia curentilor, cum crezi ca-i mai bine😉

  5. pentru ca viata e imprevizibila.Si pun pariu ca nu ai da timpul inapoi, iar de regrete nici nu poate fi vorba.E suficient sa vrei sa fi surfer.Cand e dorinta e si putinta!

  6. Sa mai intreb daca iti si place sa vaslesti? Poti continua sa vaslesti atata timp cat iti face placere. Si… de ce nu, daca intr-o zi decizi sa incerci sa vezi cum e la surf, cine stie – poate descoperi ca iti face placere sa fi surfer

Leave a Reply

