Colectează Selectiv

Mă laud de ceva timp că trăiesc în Anglia şi asta nu’mi ocupă decât jumătate de timp, aşa că îmi permit din plin să duc o viaţă eco-friendly. Ceea ce înseamnă că merg aproape zilnic pe bicicletă şi ajung să străbat şi câte 50-60 km pe săptămână (lucru de care sunt foarte mândră în sinea mea şi în gluteus maximus). Mănânc verde şi în general colorat şi cât mai proaspăt, cu ocazionalele excese de salată, avocado şi nuci. Plimb căţelul, salvez porumbei de la moarte, pozez veveriţe. Şi reciclez tot ce înseamnă plastic, metal, hârtie şi sticlă, toate aliniate frumos în cutiile speciale puse la dispoziţie de primăria oraşului în care stau, cutii pe care domnii de la salubrizare le golesc două vineri pe lună, asta e regula. Câteodată, abia aştept să mai termin câte un recipient de cremă de corp ca să’l văd apoi frumos aliniat alături de celelalte “surate” care aşteaptă liniştite să ia calea reciclării.

Mi’ar fi plăcut să fac toate astea şi în România, dar nu am avut niciodată parte de resursele necesare. Containere pentru reciclare nu am văzut decât ocazional şi nicidecum aproape de casă, aşa că tot gunoiul meu se ducea grămadă pe aceeaşi ghenă, cu eterna părere de rău pentru toţii copacii tăiaţi ca să ne bucurăm noi de un Elle sau Cosmopolitan…

La Tomata am citit despre campania Colectează Selectiv şi recunosc că am aflat pe site-ul lor multe lucruri pe care nu le ştiam despre reciclat. Ştiam că recipientele trebuie să fie curate şi presate atunci când le depozitezi, dar habar n’aveam că obiectele din ceramică şi porţelan sau tacâmurile nu se reciclează… Sau că din 10 PET-uri reciclate se poate fabrica un tricou (oare câte astfel de PET-uri zac acum la mine în şifonier?).

Aşa că vă urez spor la colectat! Selectiv, cum altfel? Ai mii de motive să faci asta.

Plastic is fantastic (atunci când e reciclat)

4 thoughts on “Colectează Selectiv

  1. Am mai citit pe un blog al unei fete care traieste in America acelasi lucru ca si la tine. Lumea abia asteapta sa recicleze ceva atunci cand are posibilitatea. Aici… din pacate, pana ne autoeducam… mai dureaza. Nici macar n-am auzit de alt tip de reciclare in afara de cel pentru hartie. Poate exista, da’ il face cineva cunoscut?

  2. noi inca nu consumam ca in Anglia! Lor 1. le pasa de mediu 2. e tare bine sa nu zaci in gunoi 3.e o afacere f profitabila.Iar in Romania se merge cu bicicleta, la sat si in orasele mai mici, iar in Bucuresti, ehh daca nu ar alerga haita de 10 caini dupa tine prin cartier, cred ca mai multi oameni s-ar incumeta sa mearga pe bicle chiar si pe strada,nu neaparat pe o banda speciala🙂

  3. @cferseta: cu multa placere!

    @Tomata: Nu te gandi ca in lumea civilizata chiar toti sunt incantati de reciclat, sunt in continuare multi carora nu le pasa. Dar ideea e ca se fac progrese, si sunt sigura ca or sa se faca si in Romania.

    @Spacy: Stiu ca pt. Romania reciclarea s’ar putea sa fie putin cam prea costisitoare, dar sunt convinsa ca exista multe fonduri europene numai bune de folosit in acest scop. Iar de biciclete, ce pot sa spun? Eu pedalez de la 3 ani si tot n’as avea curaj sa merg pe strada in Romania pe bicicleta de teama soferilor.

Leave a Reply

