Voi vă întrebaţi?

Trăim într’o lume în care roşiile sunt fructe şi pepenii legume. O lume în care creştem struguri fără sâmburi ca să nu ne troznească printre dinţi. O lume în care cârnaţii nu trebuie să aibă decât 30% carne în componenţa lor pentru a putea fi numiţi cârnaţi, fără ca cineva să se întrebe ce dumnezeu se află în restul de 70%. O lume în care nu mâncăm decât fructe perfect rotunde cu aspect de bibelou, fără să ne pese ce se află dincolo de coaja lucioasă şi bogat colorată. O lume în care cumpărăm banane galbene care devin brusc negre şi se umplu de pete imediat ce le scoţi din sacoşă, precum şi portocale fără nici un strop de zeamă. O lume în care hrana vine frumos împachetată în ambalaje la fel de artificiale ca jumătate din ingredientele din componenţa sa. O lume plină de aditivi şi coloranţi cu nume impronunţabile, fără să ne întrebăm de ce mâncarea noastră seamănă din ce în ce mai mult cu formula chimică a cauciucului. O lume în care laptele devine transparent când îl torni în pahar .

Eu mă întreb. Şi mă minunez pe zi ce trece mai mult. Unde a dispărut oare caimacul gros de la lapte şi de ce n’am mai văzut de mult ţărani în piaţă care să’ţi vândă cireşe “de post” (vechea glumă din popor care s’ar traduce prin “fără viermi”)? Cum se face că e mai ieftin să mănânci un burger unsuros şi nişte cartofi prăjiţi în baie de ulei decât să’ţi cumperi o salată decentă? De ce toate ofertele din supermarket nu vizează decât pungile de chipsuri şi cutiile de jeleuri, pe când până şi merele, poate cele mai banale dintre fructe, devin din ce în ce mai mult un lux? De ce suntem încurajaţi să nu omitem pâinea, orezul şi pastele de la nici una dintre mese, deşi viaţa sedentară pe care majoritatea o ducem nu ne permite să consumăm nici măcar un sfert din energia de care ne “umplu” aceste mâncăruri?

Şi nu pot să’mi alung din minte gândul că cineva acolo sus ne vrea graşi…

14 thoughts on “Voi vă întrebaţi?

  1. Ne vrea grasi fiindc-am fi mai dragalasi :))

    Serios acum, ai dreptate, odata cand mancam iaurt facut de bunica ziceam ca e bun ca Danonele. Si sendvisul de la McDonalds mi se parea delicios.

    Acum nu mai pot manca niciuna nici alta, nu de fite sau de vreunr egim, ci pentru ca nu le suport mirosul de chimicale.

  2. Cineva de acolo de sus te vrea nesanatos nu neaparat gras, eu am vazut si oameni slabi mancand cate 2 hamburgeri pe zi, cu colesterol mare si cu probleme de inima😉

    De ce? Pentru ca medicamentele costa bani, iar industria alimentara + industria farmaceutica = love :>

  3. e mai ieftin sa produci mancare proasta, e mai usor sa o faci gustoasa punand multa sare sau mult zahar, e mai simplu pt companiile care produc alimente sa ne serveasca cu asa ceva.

  4. je ne sais pas.🙂 nu cumpar de la super market decat stinky cheese, unt si restul produse nealimentare.

    branza, carne, legume, fructe le iau din piata🙂 sibienii au carnati facuti de ei si lapte proaspat de vacuta🙂 se face caimac, se face lapte batut, se fac de toate😉

    traim in lumea in care vrem sa traim🙂

  5. buna mimi🙂 ca sa fiu mai “precisa” nu ma refeream la pretioase produse bio/organice, ci la din alea normale, ca branza de la tara si fructele din copac, care cel putin in Romania se gasesc usor. Si-n celelalte locuri de pe planeta unde am fost se gaseau usor (in afara de Montreal – the boring city).

    intr-adevar sunt cazuri in care oamenii chiar nu au o piata de la care sa cumpere, insa in cele mai multe situatii este vorba de comoditate.
    prefer sa merg pana departe pt niste produse bune si cand zic bune ma gandesc la cu gust si coapte😆
    si nu ma astept sa le gasesc intr-un supermarket aranjat si ordonat si neon-ificat.

  6. Este adevarat, in Romania suntem suficient de norocosi sa avem in fiecare cartier cate o piata unde taranii sa’si vanda branza si rosiile, dar prin alte tari chiar nu sunt asa usor de gasit. Exista farmers market si cine vrea intr’adeva sa cumpere de la producatorii locali reuseste, cu un mic efort.

    Insa sunt atat de multi oameni care nu sunt constienti de cat de nesanatoasa e 75% din mancarea pe care o gasesti pe rafturile supermarketurilor si continua sa cumpere ce nu trebuie. De’asta sunt de acord cu mimi cand spune ca n’ar fi rau sa se gaseasca mancarea asta buna si in supermarketuri, pt. tot poporul, chiar si pt. cel ignorant…

    Vai, asa mi’e dor de niste branza de la tarani, abia astept sa ajung acasa! Nu se cpmpara cu tot camembert-ul si roquefort-ul din lume! :))

  7. “Şi nu pot să’mi alung din minte gândul că cineva acolo sus ne vrea graşi…” … sau “acolo jos”. :d

    mai demult, cineva a pus o intrebare pertinenta: “ce ar fi daca fiecare chinez ar vrea un frigider?” … raspunsul, partial, e supermarket-ul.

  8. Am “meditat” asupra temei tale.
    Sigur orice om sanatos se (mai) intreaba, la fiecare vizita in supermarket.
    Am “exersat” si mersul la piata, dar am fost la fel de nemultumita.
    Painea, din ce in ce mai rar consumata, din ratiuni tot mai light si de diete…, e ca un burete sau ca un cauciuc.
    E incredibil cum in Romania nu mai gasesti o paine gustoasa, cu adevarat.
    Si aia care e gustoasa, are o eticheta doldora de E-uri si edulcoranti si emulsificatori…

    Am citit recent Anul 1984 a lui Orwell si nu ma pot abtine sa nu ma gandesc, bazandu-ma pe ceea ce am citit acolo, cam cine ne vrea nesanatosi, grasi, incet incet redusi, caci un aport scazut de alimentatie sanatoasa, vie, naturala, duce la asa ceva…

    Totusi, gasesc imbucurator “curentul” tot mai frecventat de reintoarcere la o alimentatie simpla si sanatoasa.
    Ma refer nu numai la preocuparile individuale, care vin din n ratiuni, de la preventie de boli pana la silueta si ten perfect, ci si la site-uri ca cel al lui Mazi, chez,mazilique.ro si toate cele de acelasi gen, la trendurile impuse de Jamie, la bucuria prietenilor care se intalnesc si gatesc acasa, in loc sa molfaie o pizza la terasa din colt.
    Am intalnit multi oameni asa, am inceput sa facem schimb de retete si idei, am invatat sa fac biscuiti acasa si gemuri, prefer sa-mi creez singura micul dejun eco, nu cu cereale simandicoase si pline de zahar in esenta, ci cu tarate de grau cu mar si nuci, si toate astea fara a-mi face griji ca ma transform in vreo gospodina obosita, femeie la cratita sau ca-mi stirbesc din feminitate preocuparile pt o alimentatie gustoasa si cat se poate de sanatoasa si echilibrata.🙂

  9. @INTJ: haha, o vorba pe cat de trista, pe atat de adevarata. Deci, cand ne e foame, nu facem decat sa dam iama in frigiderul chinezului :))

    @Zuzu: asa e, devine din ce in ce mai in voga sa’ti faci de mancare cu propriile manute. Avem acum mai multe resurse (virtuale si nu numai) ca niciodata, idei nenumarate, inspiratie pretutindeni. Eu sunt innebunita dupa blogurile de cooking si, desi nu gadesc prea des, placerea de a’ti scoate propriile fursecuri din cuptor este ceva de nedescris. Trebuie sa facem schimb de retete acum :))

    1. culmea e că nu te urăsc aşa de tare precum ai merita, căci de dimineaţă doar ce m’am delectat cu nişte brânză de capră englezească şi un roulé aromat de brânză franţuzească cu usturoi şi herbes de provence😛

      1. na, bigne, fie, desi cu greu sa compara cu o cascavea facuta dupa cum se stie din lapte si apoi din cas,, iubita si framantata la caldura pana se adauga “caveaua” la sfarsit.😛

        dar bun-bun ce zici tu acolo, f bun🙂

Leave a Reply

