Coelho zice că…

Acum câteva zile am avut o revelaţie care mi’a schimbat, pur şi simplu, viaţa! Am realizat că de atâtea luni de când patinez pe Twitter încă nu începusem să’l urmăresc pe Paulo Coelho, marele filozof şi scriitor de best-seller’uri de nivel internaţional. Am citit cândva Alchimistul şi aşa de tare m’a mişcat încât nu mi’am mai dorit vreodată să citesc vren alt roman de’al lui! Dar, graţie lui Twitter, acum pot lectura câte un roman de’al lui Coleho în fiecare zi!

Aşadar, Coelho ne împărtăşeşte câteva din judecăţile sale de mare valoare şi, în special, originale (în propria’mi traducere liberă):

Locul tău în lume este acela unde te poţi întâlni pe tine însuţi.

Nu suntem singuri în întuneric, drumul nostru se va desfăşura pe măsură ce înaintăm.

Pentru a ajunge unde îmi doresc, trebuie să mă iubesc pentru ce sunt.

Trebuie să devii propriul vis.

Înveţi atunci când pierzi, dar înveţi mai mult atunci când câştigi.

Înainte ca un nou capitol să înceapă, cel vechi trebuie să se încheie.

Nu’ţi pune visele în mâinile celor care vor să le distrugă.

Viaţa este scurtă. Nu ai timp să laşi lucruri importante nespuse.

Alătură’te celor care n’au spus niciodată: “S’a terminat. Trebuie să mă opresc aici.”

Sinceră să fiu, nu am neapărat ceva împotriva lui Coelho, dacă o lume întreagă îl citeşte de atâta amar de ani înseamnă că au descoperit ceva în romanele lui. Însă mie îmi creează impresia că e genul de om care citeşte multe cărţi şi are un carneţel plin cu citate din fiecare scriitor întâlnit, citate pe care le inserează subtil în propriile opere, lăsând impresia că îi aparţin în totalitate. Sper doar că asta nu e tot ce vede o lume întreagă în scriitura lui…

5 thoughts on “Coelho zice că…

  1. Nu cred că ești departe de adevăr cu ultimul paragraf. Întâmplarea face ca și eu să iubesc la nebunie citatele… dacă vrei mă transform într-un mic “Coelho” și-ți zic din “astea” câte vrei :))

    Nici eu am nimic cu el, mai mult am citit vreo 4 romane d’ale lui fără să mă fi transformat într-un mare fan😀

  2. lol … candva am adus intr-o discutie ideea ca de fapt serialele tv sunt tot niste telenovele … doar ca “mai elevate”. cam asa e si cu Coelho …

  3. Prima carte a lui Coleho pe care am citit-o a fost 11 Minute si chiar m-a fascinat, mai ales ca sunt innebunita dupa citate.😛 Dar citind si alte carti ale sale, am realizat ca se repeta…alta carte, aceleasi citate!

  4. Am citit Alchimistul la multa vreme dupa ce a fost “pe val” si pot sa spun ca desi a fost draguta, nu mi-a ramas in minte. Spre comparatie, din Zahirul mi-a ramas totusi o urma de idee chiar si acum.
    N-as putea zice ca imi place totusi Coehlo.

Leave a Reply

