Apeluri de maximă urgenţă

Pe 14 octombrie, Poliţia din Greater Manchester a hotărât să facă publice toate apelurile primite la numărul de urgenţă, pentru a’şi justifica activitatea în faţa publicului plătitor de taxe şi pentru a arăta lumii întregi cu ce se confruntă de fapt autorităţile zi de zi. Pentru asta au apelat la Twitter ca mijloc de comunicare, unde au publicat nu mai puţin de 3205 tweet-uri cu detalii privind incidentele petrecute în zona Greater Manchester timp de 24 ore, care s’au soldat cu 341 de aresturi şi 126 de persoane reţinute în custodie. Este, fără doar şi poate, o iniţiativă lăudabilă şi care s’a bucurat de un mare succes. O mişcare de social media foarte inteligentă!

Eu am fost foarte curioasă să aflu cu ce se ocupă poliţia în general, aşa că am frunzărit puţin printre tweet-uri şi am ales cele mai interesante incidente:

Call 225 man appears asleep at bus stop in Manchester

Call 231 child playing with mobile

Call 261 cows on the road in Bolton

Call 264 horses in the road in Partington

Call 267 another call about loose horses in Partington

Call 284 report of man walking in the road in Wigan

Call 312 child calls 999 by mistake. Parents spoken to by call handler

Call 371 report of animal cruelty to a puppy in Trafford

Call 396 complaints about a man urinating against a school wall in Manchester

Call 424 report of loose dogs on a road in Blackley

Call 446 silent 999 from a mobile phone in a drivers pocket

Call 471 Report of computer hacking in Wigan

Call 548 report of cat trapped at address in Tameside – regular nuisance caller

Call 225 Police chase two men on bikes in Wigan

Call 101 Confused man calling to say he’s been missing. Regular and not currently shown missing

Call 91 Rat in the house. Caller thinks the cat may be responsible, Bury.

Fascinant, nu? Poliţia trebuie să fie tare ocupată cu atâtea reclamaţii de vaci rătăcite pe şosea sau urmărind biciclişti deosebit de periculoşi. Însă nimic nu se compară cu următoarele două apeluri:

Call 384 report of man holding baby over bridge – police immediately attended and it was man carrying dog that doesn’t like bridges

Call 686 man shouts ‘you’re gorgeous’ to woman

2 thoughts on “Apeluri de maximă urgenţă

  1. Minunat…

    Nu vor sa vina si la noi sa salveze o vreme una, alta?😛

    Noi suntem in extrema cealalta.
    Acum 2 sapt era la capatul de linie al autobuzului pe care il iau eu un nene cazut intre trotuar si autobuz. Posibil beat. Dar la fel de posibil, in varsta fiind, sa fi fost inconstient de la prima cazatura…
    O gramada de barbati in toata firea priveau detasat, inclusiv soferul…

    Un alt nene a vrut sa-l ajute si a inceput sa-l traga, sa incerce sa-l ridice… singur, doar ca ce a reusit a fost sa-l mai tranteasca de 2 ori cu capul de ciment…
    Moment in care am sunat la 112. Sa… nu stiu, sa vina cineva si sa vada ce e cu omul ala care e inconstient. Ca si daca e beat turta, nu inseamna ca poate trece autobuzul peste el sau sa fie lasat acolo sa zaca…

    Ce a urmat mi-a lasat sechele. NNNNN intrebari despre cine sunt eu. Ca ei nu pot trimite o ambulanta. Ca e lovit? Ca trebuie sa-l intreb mai intai pe nenea ala daca el vrea sa mearga la spital…
    Ok, cucoana, pe cine sa intreb, omul nu poate vb, eu nu pot sa-l ridic, adica…. totusi, arat a juma de bueltin, eu sa ma duc sa-l ridic pe nenea ala cand atatia oameni erau in jurul lui…
    Am zis ca e crestineste sa sun la urgente.
    Din cunostintele mele, la 112 poti suna si pt a interveni politia comunitara, de ex.
    Sa vina si sa vada unde sta domnul, poate il duc acasa…

    Nu… Show-ul a continuat. Deci, cum ziceati ca va numiti… Da, da… stati sa va fac legatura la salvare. Unde s-a repetat dialogul, vai, dar noi nu putem trimite o ambulanta, trebuie intrebat omul daca vrea la spital…dvs, adica eu, ar trebui sa stati cu el daca am trimite pe cineva…
    EU, zic, am de gand sa plec cu autobuzul asta, datoria mi-am facut-o, e responsabilitatea dvs daca ala moare si dvs ma chestionati tot pe mine…
    Pfff.
    Asta e la noi politia, salvarea, whatever…

    Ah, si mi-am amintit cum asta vara in Grecia o tanti in varsta s-a prabusit in spatele meu pe trotuar si pana sa ma intorc si sa incerc sa o prind, era deja o balta de sange, lucrurile ii sarisera peste tot, era incontienta…
    M-a emotionat evenimentul, am ramas langa ea, statea sprijinita de mine, i-am strans lucrurile… Cu 30 min inainte o vazusem la Zara in fata mea la casa, o babuta super cocheta, isi cumparase o jacheta f chic…
    Am sunat imediat la salvare si in 5 min, tinand cont ca ne aflam intr-un oras f aglomerat, la o ora de varf, intr-un trafic inuman…, a venit o masina.
    Fara n intrebari!

Leave a Reply

