Despre alergat şi nu prea

Cu câteva luni în urmă am descoperit cât e de frumos să alergi doar de dragul de a alerga, fără să conteze câte calorii arzi şi câte potenţiale kilograme poţi pierde datorită efortului. Puţin câte puţin şi cu multă perseverenţă, am reuşit să rezist şi câte 90 minute fără să mă opresc, deşi prin martie eram leşinată după nici un sfert de oră. Am învăţat care îmi sunt punctele slabe şi cum să îmi îmbunătăţesc performanţele. Picioarele şi muşchii au devenit tot mai puternici, iar inima şi plămânii au început să facă faţă din ce în ce mai uşor efortului tot mai prelungit.

Ajunsesem la 30km pe săptămână când a trebuit să iau o pauză din cauza lipsei de timp, iar când am reînceput antrenamentul am continuat cu 20km pe săptămână ca să nu mă forţez prea tare. Mă simţeam bine şi mi’am propus să măresc distanţa cu 10%, cum recomandă experţii. M’am reapucat şi de antrenamentele de forţă ca să’mi întăresc muşchii, precum şi pilates pentru mobilitate, iar încălzirea o făceam mai temeinic ca niciodată, cu toate etapele necesare. Aşa că nu mi’am putut explica de ce, în timpul unui antrenament de rutină, am avut dificultăţi majore în a termina o alergare de 6km. Simţeam că gambele urmau să’mi ia foc dacă mai puneam un singur pas, aşa că m’am oprit şi am ales să mă odihnesc pentru restul zilei. Pentru a doua zi aveam programaţi 10km ca să’mi ating target-ul săptămânal şi am început în forţă, mai ales că durerile din ziua anterioară dispăruseră aproape complet. După vreo 15-20 minute, au reînceput, de data asta şi mai puternice. Iniţial am vrut să măresc viteza ca să termin mai repede, dar mi’am dat seama că nu pot face faţă unei intensităţi prea mari, aşa că am reuşit până la urmă să alerg vreo 5km mai mult târându’mă, în cele mai cumplite chinuri pe care le’am îndurat vreodată.

Am plecat de la sală şchiopătând cu piciorul drept şi, deşi au trecut aproape 2 săptămâni de atunci, am în continuare probleme la mers. De alergat nici nu se mai pune problema, am ajuns să mă uit cu jind la benzile de la sală şi să mor de ciudă când îi văd pe alţii zburând ca vântul pe lângă mine. La început am crezut că e doar o febră musculară pasageră şi că umflătura care’mi apăruse pe partea laterală a gambei o să treacă de la sine. Apoi, când am constatat că se înrăutăţeşte deşi am oprit orice formă de alergare, am început să intru în panică. Jur că am plâns în hohote, de durere, de ciudă, de nervi, de teamă că n’o să mai pot să alerg niciodată… Nu vreau să merg la fizioterapie pentru că mi’e groază de potenţialul diagnostic, dar mă mulţumesc între timp cu alte activităţi care nu’mi pun prea multă presiune asupra gleznelor şi gambelor. În plus, mi’am redescoperit flexibilitatea încheieturilor pe care o pierdusem din cauza alergatului, iar acum orele de pilates şi yoga au devenit tot mai plăcute. Însă lucrul cel mai important pe care l’am învăţat din toată această poveste e că a’ţi asculta corpul este mai mult decât un clişeu banal, ci devine o condiţie esenţială când faci orice fel de mişcare. Dacă nu te opreşti când piciorele îţi strigă “stop” sau dacă faci un şpagat prea brusc când nu trebuie, rişti să rămâi cu traume mult timp după. Vă las, mă duc să mai plâng puţin de ciudă…

5 thoughts on “Despre alergat şi nu prea

  1. Mda… sa nu te duci la doctor, ca musca🙂
    Zau acum, nu e mai bine sa mergi si sa stii odata daca ai ceva, decat sa descoperi peste nu stiu cat timp ca ai ramas cu vreo stricaciune?

  2. Uof, imi pare rau ca nu poti alerga

    Cred ca ai putea totusi sa incerci sa alergi o data pe saptamana, atunci cand nu o sa mai ai probleme la mers. In felul asta nu o sa soliciti nimic prea tare

Leave a Reply

