Câinele, acest prieten al omului

Despre câinele meu, care nu e chiar al meu, dar e ca şi cum ar fi, v’am mai povestit şi cu alte ocazii. În plus, v’am şi arătat ce figură gingaşă face când se gudură pe lângă hrană, doar-doar te’oi îndura să’l fericeşti cu o bucăţică din orice ai mânca tu. Vă mai pot spune şi că e absolut comic când doarme, pentru că fie sforăie, fie visează frumos şi ai putea să juri că râde! Iar dacă te afli în mijlocul unei conversaţii sau faci şi altceva decât să’l bagi pe el în seamă, îţi aduce mingea să te joci cu el sau pur şi simplu te împunge cu botu’i lung ca să termini odată toate treburile astea inutile şi să pui mâna să’l mângâi! Este, aşadar, un câine nu doar frumos, dar şi incredibil de deştept şi amuzant, e o adevărată plăcere să’l ai prin preajmă.

Dar există, bineînţeles, şi excepţii. De exemplu, are foarte prostul obicei de a’şi băga nasul unde ştie prea bine că nu are voie. Fiind căţel englez, deci crescut în puf şi îngrijit de’ai zice că e pui de regină, nu alta, a trăit toată viaţa lui în casă, în bucătărie şi dining, unde se bucură de o existenţă puţin spus relaxată. Din nefericire pentru el, se plictiseşte maxim şi nu ştiu cum de reuşeşte să’şi găsească numai ocupaţii care să’i enerveze pe cei din jur.

Într’o dimineaţă, aud nişte zgomote prin bucătărie, ca un soi de fâşâit surd. Deschid uşa şi ce’mi văd ochii? Câinele meu, care nu e chiar al meu, dar uneori mi’aş dori să nu fie deloc, stătea cuminte în mijlocul unui morman de gunoaie pe care le scormonise de zor din coş, al cărui capac îl ridicase tacticos folosindu’şi probabil botul atotscormonitor. Şi pusese bineînţeles privirea lui de puppy dog, deşi e cât mine de înalt când stă pe două picioare, cerând îndurare maximă şi părând să spună: ”Ştiam c’o să mă prinzi, dar n’am putut să mă abţin…” Şi recunosc că nici eu n’am putut să mă abţin când am văzut podeaua mânjită în asemenea hal! L’am certat bineînțeles şi i’am tras câteva scatoalce serioase pe spinare, de nu s’a mai apropiat de coşul de gunoi nici până’n ziua de azi.

În altă zi a făcut ceva care m-a uimit peste poate. În timp ce îmi tăiam niște legume pentru o salată, scap o bucățică de morcov pe jos. Îl văd pe Pepper că se furișează pe lângă mine, dar nu-i dau importanță, închipuindu-mi că un amărât de morcov nu reprezintă cine știe ce tentație pentru el. Însă când mă uit mai atent, ia morcovul de unde nu-i! Eu îl știam pe câine că e omnivor, de multe ori mergeam vara trecută să culegem mure și el îmi făcea concurență ciugulind cu botul prin tufe, dar nu-mi imaginam că pasiunea lui pentru fructe și legume e atât de mare încât să ți le sufle, efectiv, de sub nas. Îl strig o dată, de două ori, se ascunsese după masă și-și luase figura angelică, cu care reușește mereu să mă înduplece. Îmi spun că probabil morcovul a sărit prin vreun colț fără să-mi dau seama și-mi văd în continuare de treabă. Însă peste nici două minute, îl aud ronțăind de zor bucata de morcov pe care chiar o furase și o ascunsese probabil pe undeva pe sub fălci, cum fac hârciogii!

Așa că nu pot să nu mă întreb: ce fel de câine e acesta? Și cu animale precum Pepper cum de mai îndrăznim noi, oamenii, să ne mai lăudăm că suntem cele mai inteligente ființe de pe Terra?

La intrare pe terenul de fotbal/cricket/tenis. În prim plan, semn pe care scrie: Câinii trebuie ținuți în lesă, iar în plan depărtat Pepper făcând pipi pe un copac hehehe😀

Pepper savurând, la propriu, prima ninsoare din iarna asta

Pepper strănutând și Pepper căscând

10 thoughts on “Câinele, acest prieten al omului

  1. Pai atunci Loloasa mea ce e? Ca ea bobineaza morcovi, ceapa, patrunjel, salata, restul de portocale care ramane in storcator, seminte, alune (fara numar), cartofi cruzi, iar de departe, preferatii ei sunt ardeii.

  2. Awwwwww :)))) Pepper e un scump!

    Si catelul meu de imprumut, ‘long-vehicle-ul’ de vizavi, iubeste morcovii, merele, prunele, bananele, cerealele, floricelele, panselutele, pepenele, oriceeeee

    inclusiv capete de dinozauri din cauciuc. plus ca fura sistematic jucarii din colectia copilului.

  3. o.O Voi chiar va hraniti cainele cu ciocolata si inghetata? Err…si veterinarul ce zice?

    In rest, faza cu gunoiul ravasit e o nimica toata. Al meu, care e de vreo 5 ori mai mic ca Pepper, fura painea de pe masa…nu ca sa o manance, doar o taraste prin casa astfel incat sa nu mai poata fi mancata de altii. Fura servetele si le face bucatele , fura pantofi si ii urca in pat si alte asemenea.

    1. Cand se pune patrupedul in fata ta si afiseaza o moaca de milog de prima clasa, urmarindu-ti fiecare imbucatura…nu ai cum sa nu-i satisfaci poftele! Iar Michi al meu e foarte curios si insistent, pana nu obtine ce vrea, nu se lasa!

  4. Da-i fara frica fructe si legume. Sunt sanatoase pt ei.
    A mea mananca morcovi, banane, piersici, struguri, varza, rosii, pepene… aproape orice ii pica sub mustati. Chiar si muraturi. :))
    Fireste, ciocolata n-are voie. Margeluta, nu ii mai da, este toxica pt ei. Ii faci mai mult rau decat ti-ai putea imagina. Cand pune mutra aia de cersetor, da-i ceva betisoare de rontait sau niste gustari special facute pt catei.

    1. Acum nu va imaginati ca Michi al meu asta mananca in fiecare zi: ciocolata si inghetata! Le savureaza si el doar o data cu mine, adica rar! Spuneam doar ca-i plac, nu ca sunt incluse in hrana lui zilnica!😀 Si nici nu vrea sa auda de crochete pentru caini. Am incercat tot felul de sortimente si nu le vrea si pace! E un mofturos.😀😀 Asa a fost de mic.

  5. @Ambasadoarea: Lola tine la silueta, a auzit ea ca ardeii ajuta la eliminarea kg in plus😛

    @Zuzu: incep sa cred ca animalelor astora le place cam tot ce n’au voie sau ce difera de dieta lor obisnuita🙂

    @Margeluta: ceea ce’mi confirma teoria ca nici o fiinta vie nu poate refuza ciocolata :))

    @Croxman: Pepper in general mananca doar biscuitii aia ai lui, in rest fura. Dar nu’l lasam sa fure in nesimtire pt ca e asa de prost ca se caca pe el daca mananca altceva decat biscuiti. Probabil ca de atatia ani s’a obisnuit organismul lui atat de tare cu aceeasi hrana, incat nu mai este capabil sa proceseze altceva…

    @Elena: probabil ca sunt sanatoase legumele si fructele pt. ei, cel putin in cantitati rezonabile si mai mult ocazional… Nu stiam ca ciocolata e toxica! Cat de trist pt ei😦

  6. Doamne, sisi, poza aia cand stranuta este mai mult decat geniala… cum ai reusit sa imortalizezi un asemenea moment deosebit?:))

    1. da, nu stiu, face asa niste fete cand il pozezi, se vrea a fi fotogenic😛
      dar e bolnav, soro, sa’l vezi cum a slabit saracutul😦

Leave a Reply

