Produsul meu românesc preferat

Știți că francezii nu conduc decât Peugeot-uri și Renault-uri, gătesc doar Coq au vin sau Boeuf Bourguignon, cumpără Brie, Roquefort sau Camembert, ascultă Lara Fabian sau Charles Aznavour, se uită la filme cu Louis de Funes și nu ratează Tour de France în nici un an. Pe scurt, francezii trăiesc franțuzește și tare bine le merge așa! În UK există de ceva timp campania Buy British, menită să încurajeze populația să consume mai multe produse locale și tradiționale. Motivele sunt nenumărate, de la patriotism și aprecierea valorilor naționale până la stimularea economiei și reducerea costurilor. De ce să cumperi mere turcești din supermarket când găsești mere românești în piață, mai ieftine și mai gustoase? De ce să bei Danone când iaurturile Covalact, sana și chefirul sunt cu mult mai bune? De ce să cumperi Lipton când poți alege unul din ceaiurile Fares, mai accesibile și poate chiar mai naturale?

Hotcity vine cu o campanie foarte drăguță menită să promoveze produsele românești și ne încurajează să le cunoaștem și să le redescoperim. Dacă vă uitați puțin peste Topul 100 produse românești pe care le folosim, o să aflați că există multe mărci autohtone, majoritatea cu tradiție în domeniile lor și de bună calitate, dar despre care nici nu știam că sunt de fapt românești. Cosmeticele Ivatherm folosesc apă termală de la Băile Herculane, ID Sarrieri este un brand de lenjerie de lux cunoscut în întreaga lume, Musette și Veronesse fac pantofi superbi…

Mie îmi plac produsele românești și le cumpăr de fiecare dată când am ocazia. Folosesc cosmetice Elmiplant și Gerovital de mulți ani, nu trec niciodată pe lângă un magazin Plafar fără să mă aprovizionez cu toate minunățiile, iubesc brânza și laptele de la țăranii din piață, îmi plac semințele prăjite și eugenia și ador ceaiul verde cu lămâie și vanilie de la Fares! Și dacă ar fi să aleg dintre toate astea un singur produs românesc pe care l-aș lua cu mine până la capătul lumii (momentan nu a ajuns decât până în Anglia), atunci acel produs ar fi negreșit pudra de argilă de la Aslavital. Dintre toate investițiile cosmetice pe care le-am făcut de-a lungul anilor, de la tratamente naturiste până la cosmetice franțuzești de lux, nu am rămas cu adevărat fidelă decât pudrei de argilă, și asta pentru că e pur și simplu cea mai bună.

Acnee, ten obosit, riduri, exces de sebum, cuperoză… O poți combina cu aproape orice fruct sau legumă pe care o găsești prin casă, iaurt, miere sau ulei de măsline, în funcție de tipul de ten, și obții cea mai eficientă mască cu putință. Este bogată în minerale (fier, magneziu, zinc sau potasiu), are proprietăți antitoxice, antiseptice și cicatrizante, redă luminozitatea tenului și îl curăță de pete. Din cauza faptului că oxidează destul de rapid în contact cu obiectele de metal, la prepararea măștii nu ai voie să folosești decât vase și unelte din sticlă, porțelan sau lemn.

Nu știu cine a avut pentru prima dată ideea de a-și pune “pământ” pe față, dar cu cât citesc mai mult despre argilă, descopăr lucruri surprinzătoare. I se mai spune și pământ viu pentru că are o compoziție chimică asemănătoare cu cea a corpului uman și se poate administra și intern, pentru detoxifierea organismului sau pentru tratarea unor afecțiuni precum ulcerul gastric și insuficiența hepatică.

Eu rămân la părerea că cele mai eficiente cosmetice cu efecte imediate, dar și pe termen de lungă durată, sunt cele cât mai naturale cu putință și fără parabeni, conservanți sau ingrediente impronunțabile care cu timpul ajung să afecteze sănătatea tenului. Și ce poate fi mai natural și mai benefic decât o mască pe care ți-o faci singur și în a cărei compoziție ai absolută încredere?

9 thoughts on “Produsul meu românesc preferat

  1. Si mie imi place argila de la Aslavital. Mama m-a invatat s-o folosesc dupa ce mi-am frecat tenul cu malai.😉 Acum ca m-ai pus pe ganduri, imi dau seama ca folosesc multe produse romanesti.

  2. @Margeluta: eu nu folosesc malai pt. ten, mi se pare prea dur, il inlocuiesc cu tarate de grau.

    @Zana-carabina: nici eu nu stiu ce m’as face fara un stoc pus deoparte.

    @sasha: daca as gasi si eu niste tarani prin anglia, ce bine ar mai fi…

    @Ela: thank you, thank you😀

    @Mihai: asa sa faci!

    @mimi: e musai de incercat, ieftina si buna🙂

    1. Da, este cea mai apropiata varianta de ceea ce inseamna la noi piata de tarani. Insa multe dintre preturile pe care le practica sunt scandalos de mari si nu prea isi justifica atat de mult calitatea. Pana la urma merg sa cumpar mere, nu graunte de aur😀

Leave a Reply

