Noi recorduri britanice

Un studiu care a făcut înconjurul Marii Britanii în februarie susține că femeile britanice sunt cele mai grase din Europa de Vest (… dar încă nu la fel de grase precum cele americane, continuă un titlu de primă pagină din Daily Mail). Indicele lor de masă corporală este cel mai ridicat dintre toate cele 19 țări europene care au fost incluse în acest studiu. Mai mult decât atât, unul din zece adulți din întreaga lume este nu doar supraponderal, ci obez.

Din fericire, statul britanic se ocupă de situație cu seriozitatea-i caracteristică. Ambulanțele vor fi dotate cu echipament special, adecvat pentru pacienții din ce în ce mai masivi. Scaune cu rotile care să suporte greutăți mai mari, mini-macarale și dispozitive pentru ridicat bolnavii care nu se pot mișca din propriile case, paturi de dimensiuni mărite… De asemenea, vor fi introduse și ambulanțe “bariatrice” care să poată transporta pacienți de până la 300 kg, costul fiecărei astfel de mașini fiind de 90.000 lire.

Pe nicăieri nu-mi amintesc să fi văzut femei cu fundul cât două scaune înfruptându-se dintr-o “găleată” de prăjeli de la KFC, de nu mai ai loc nici să te strecori pe lângă ele în plin centru comercial. Femei care își plimbă copiii de 4-5 ani în cărucior, cu o pungă de jeleuri în brațe, sau care servesc la cină întregii familii un meniu format din McChicken, McBurger și McCartofi. Femei în rochii minuscule din paiete mărimea 22-24 (minima pe care o găsești în magazine este de obicei 6 sau 8, asta ca să vă faceți o idee). Nu râdeți, români, că și pe noi ne paște aceeași soartă odată cu stilul de viață tot mai occidental și “civilizat” care prinde rădăcini și la noi, din ce în ce mai mult în ultimii ani. Însă momentan există o mare diferență de mentalitate: pe când la noi femeile supraponderale tind să se îmbrace în negru, să se ascundă în spatele hainelor sau să refuze să mănânce în public, în Anglia nu par să sufere de vreun complex și li se pare tot mai natural să se afișeze în toată splendoarea lor.

Acum mi-e și mie tot mai clar de ce am ales să vin în Marea Britanie, dintre toate țările din Europa. Aici, atâta timp cât sunt slabă, mereu o să par și mai slabă. Iar dacă o să ajung vreodată obeză, măcar am certitudinea că nu o să mă simt singură – și că există ambulanțe special făcute pentru mine!

9 thoughts on “Noi recorduri britanice

  1. random numbers. imi vine greu sa cred ca 1 din 10 sunt obezi, avand in vedere populatia africii si a asiei, unde sunt super slabi sau super mici si slabi.

  2. in State marimile hainelor sunt facute pentru alte standarde. L-ul din Romania aici e un M sau chiar S, depinde de firma producatoare. Eu port M in Ro (adica nu sunt tocmai f slaba), aici am avut surpriza sa descopar rochii marimea 0 ce imi erau mari.

  3. da… degeaba sunt ambulante pentru obezi, daca targile de tomograf sau RMN nu suporta greutati mai mari de 130 de kg, maxim.
    s-a intamplat la noi cu un pacient de 140 de kile, si n-am putut sa-l investigam din cauza ca aparatele nu puteau sa-l tina😦

    si ca raspuns pentru mihai, chiar cred ca 1 din 10 oameni de pe planeta e obez, cu tot cu china si africa, obezitatea insemnand un indice de masa corporala de peste 30, raportat la inaltime… obezitatea are 4 grade, nu e doar de la 150-200 de kg in sus

    si e din ce in ce mai alarmant, vad din ce in ce mai multi copii (9-10-13 ani) care au peste greutatea mea, sub inaltimea mea

  4. @Dora: initial parca te bufneste rasul, apoi iti dai seama cat e de trist…

    @Mihai: stiu ca multe dintre cifrele care se publica in presa sunt menite sa ne sperie, dar faptul ca 10% din populatia globului este supraponderala mie nu mi se pare deplasat. Citeam un studiu in care i’au intervievat pe niste americani supraponderali daca ar trebui sa mai slabeasca, iar majoritatea au raspuns ca nu pt. ca lor nu li se pare ca sunt grasi cand se compara cu cei morbid de obezi…

    @mimi: marimile hainelor au ajuns sa fie niste chestii atat de estimative, difera de la un brand la altul si de la tara la tara. Stiu si eu ca in America masurile sunt total deplasate, eu imi luam in Romania din second-uri tricouri si fuste care in SUA se vindeau la departamentul de copii, port si acum rochite de fetite americane de 9-10 ani :)) Si eu chiar nu sunt subnutrita!

    @coolnewz: you can run but you can’t hide… Eu simt ca tot in Romania aveam cele mai multe optiuni de dieta sanatoasa.

    @Anda: banuiesc ca in Anglia au si aparatura suficient de adaptata pt. populatia obeza, dat fiind ca au dat atatia bani pe ambulante, doar n’o sa’i aduca la spital si sa se uite impasibili la bietii pacienti. Si intr’adevar, copiii sunt tot mai grasi, eu nu’mi amintesc sa fi avut in clasa mai mult de unul, maxim doi grasuni de care se facea misto, acum cei slabi ajung sa fie in minoritate!

    1. Pentru mine, Daily Mail reprezinta expresia comediei umane pe meleaguri britanice. Au cele mai savuroase titluri, ma jur! Si nu citesc decat ocazional, dar de fiecare data cand o fac pot sa spun ca ma delectez :))

Leave a Reply

