Despre locuri cu limbi necunoscute

Nu știu dacă am apucat să menționez asta până acum, dar eu mereu m-am întrebat cum ar fi sa vizitezi o țară a cărei limbă să nu o cunoști absolut deloc, să nu înțelegi nici o boabă din ce se discută în jurul tău și să te uiți în general cu gura căscată la oameni. Până acum n-am ajung decât în Portugalia și portugheză știu destulă cât să port până și conversații academice (sau mai degrabă academice), apoi în Spania și Italia unde, de bine, de rău, orice român reușește să priceapă niște instrucțiuni minime, să vorbească din mâini cu babele de pe la colțuri și să ceară liniștit o sangria sau o pizza. Iar în Marea Britanie e ca-n orice țară vorbitoare de engleză – adică simplu când te obișnuiești cu accentul (recunosc că cel mai dificil a fost în Scoția, unde trebuia să ciulesc urechile la maxim ca să evit orice confuzii – sunt fascinanți oamenii ăștia, jur!).

Săptămâna asta o să-mi împlinesc visul de a ateriza printre străini vorbitori de limbă ciudată și necunoscută mie, căci în câteva ore zbor către Polonia. Și poate că lucrurile ar fi fost și mai fascinante dacă nici nu cunoșteam pe nimeni care să-mi traducă până și prețurile din magazine, dar nu e cazul, căci mă duc în vizită la niște prietene poloneze cu care mi-am petrecut unele dintre cele mai frumoase luni din viață, la Lisabona. O revedere după mai bine de 2 ani, pe care o plănuiam de prea mult timp să mai suporte încă o amânare…

Așadar, mă duc să pozez piticii în Wroclaw și să mă plimb pe străzile din Cracovia, iar printre picături să explorez această vastă cultură poloneză culminând cu Wódka – pentru cine nu știe, Polonia produce vodcă de mii de ori mai de calitate decât cea rusească. Pablo Picasso spunea cândva: “The three most astonishing things in the past half-century were the blues, cubism and Polish vodka” (Cele mai uimitoare trei lucruri din ultima jumătate de secol au fost muzica blues, cubismul și vodca poloneză). Să mergem, deci, pe urmele lui Picasso…

Iar până mă întorc cu poze și impresii, am niște posturi pentru voi numai bune de scos la lumină…

7 thoughts on “Despre locuri cu limbi necunoscute

  1. e foarte ciudat numai daca cei din jur nu stiu o limba in care te descurci.🙂
    de ex in Ungaria oamenii stiu germana, in Croatia germana si italiana, in Turcia romana…dar ce dubios a fost prima data in Portugalia, cand ma zgaiam la cuvintele pravalite de pe buzele lor.

  2. Ce frumos… calatorie superba iti doresc. Pe mine ma atrage inexplicabil Polonia, turistic si mai ales turistic are multe de oferit🙂

    Zbor placut, sedere placuta :*

  3. Buna, LeneBarbie! Via coolnewzi, am ajuns la tine si ma bucur! Nu stiu cat imi place portugheza, dar stiu ca mi-a placut la nebunie Portugalia si mai stiu ca o ador pe Mariza (fado), asa ca, imi place si portugheza datorita ei.
    Cat despre Polonia, e una din tarile pe care inca nu le-am vizitat, dar sper s-o fac odata. Prima intrebare va fi, probabil;
    -Czy mówisz po angielsku?
    Si sper ca cineva imi va raspunde:
    -Yes, of course!
    Numai bine!

  4. Uuuu, ce faaain. Abia astept poze. Si eu planuiesc o excursie la Cracovia si Varsovia, da’ mai muncesc inca sa-l conving pe Iubi ca e tare reticent de cand a vizitat Auschwitz-ul.😦

    Io am fost in Grecia si in Slovacia si n-am prea inteles nici o iota. Nici in Ungaria nu ma simt prea in largul meu.😛

  5. @coolnewz: publicul polonez e in extaz!

    @sasha: se pare ca polonezii mai tineri stiu engleza (din fericire nu duc lipsa de ghizi)

    @Bianca: Polonia chiar merita vazuta, m-am convins de asta!

    @Mirela: eu despre Portugalia nu mai zic nimic ca am umplut deja multe pagini de pareri. Iar despre Polonia in curand😀

    @Tomata: astept cu nerabdare sa ajung la Cracovia poimaine, sunt convinsa ca e ceva deosebit! Hehe, ciar ma intreb cum e si pe la unguri…

Leave a Reply

