Depărtare

Chiar nu vroiam să scriu despre asta, dar e un lucru care mă frământă zi de zi, iar de câteva ori pe an devine aproape insuportabil. Depărtarea e cea care mă roade și care nu se vindecă nici măcar cu un bilet de avion, care n-ar funcționa decât ca o doză de ambicilină – mi-ar scădea febra și m-ar face să cred că sunt bine, în timp ce bubele ar crește nestingherite.

Așa se face că, o dată la câteva săptămâni și uneori mai des, îmi vine să urlu. Să sparg o farfurie. Să arunc toate lucrurile prin cameră. Să trântesc o cană de podea. Să dau cu un pumn în perete. Să plâng ore întregi…

De ciudă, de dor, de dorul ăsta cu care parcă nu mă pot obișnui cu nici un chip…

Mi-e ciudă că nu sunt acolo lângă cei dragi când se întâmplă fix momentele alea pe care ți le amintești tot restul vieții. Mi-e ciudă că nu pot să-i îmbrățișez de ziua lor. Mi-e ciudă că trebuie să aflu toate veștile pe messenger, skype sau mail, mereu la cateva zile distanță, după ce ei s-au bucurat deja de ele. Mi-e ciudă că soră-mea a făcut 18 ani și eu sunt la 2000 și ceva de kilometri distanță, deși de când au adus-o de la maternitate parcă m-am întrebat cum va fi când mogâldeața aceea mică și neastâmpărată pe care am plimbat-o de mână ani de zile va deveni majoră. Mi-e ciudă că nu am fost acolo când s-a dus la Balul Bobocilor și că probabil tot departe voi fi și când va absolvi liceul. Mi-e ciudă că nu-mi văd nepoții crescând și că nu pot decât să mă minunez de 2-3 ori pe an de cât de mari s-au făcut. Mi-e ciudă că de fiecare dată când mă întorc acasă mă simt ca un străin printre cei dragi. Mi-e ciudă că prietenii de acasă nu-mi mai sunt prietenii de altădată și că timpul ne-a aruncat în direcții atât de diferite. Și mi-e ciudă, în general, că viața tuturor merge mai departe și fără mine…

12 thoughts on “Depărtare

  1. curios lucru, dar eu nu am decit (foarte) partial astfel de senzatii. In rest cred ca ma intilnesc cu prietenii de demult daca nu mai des macar mai consistent decit o fac ei intre ei, iar prieteniile oricum nu mai sunt cum erau pe vremea adolescentei. Singura ciuda este cu familia apropiata cu care as vrea sa ma vad mai des, mai precis sa vina ei la mine …

  2. Inteleg perfect ce simti. Uneori te ajunge un dor care te sfarseste pur si simplu… Si chiar daca te duci acasa si-ti incarci bateriile, energia se termina repede si dorul asta tot de ajunge din urma!

  3. Preaching to the choir. Si eu simt ca timpul trece atat de repede si nu pot fi alaturi de familia mea decat prin intermediul catorva telefoane si discutii online. De cele mai multe ori pur si simplu incerc sa nu ma gandesc la asta. Altfel as sparge farfurii probabil🙂

  4. nasol e ca nici daca esti aici nu ajuta cu mult. pt ca ai viata ta cu lucrurile tale si evenimentele tale, oricat de mult ti-e drag de ei.
    sunt momente marcante, gen o nunta, un botez, o absolvire:mrgreen: si atunci te prinzi.

    nu ajuta decat daca stai cu ei in casa si ai un program normal.
    iar in Romania nu o sa ai vreodata un program normal.🙂

  5. Nu a fost o idee buna sa citesc ce ai scris cu mai putin de 2 luni inainte sa plec si eu din tara😦 Astea sunt problemele pe care mi le pun si eu. Dar ma consolez cu ideea ca intr-o zi o sa ma intorc si ca nu ma obliga nimeni sa mai stau acolo daca nu imi doresc. Sau..poate sa aduc macar o parte din oamenii dragi acolo cu mine. Dar asta tot intr-o zi.

  6. Mda…doar ca tot amanam lucrurile care conteaza cu adevarat ‘intr-o alta zi’…iar cand vine acea zi ne dam seama ca sunt lucruri care nu se vor mai intoarce si nu le vei mai trai ‘intr-o alta zi’…dulce-amara amagire…

  7. Deci nu sunt singurul căruia i se serveste “te traiesti in alta lume”!🙂

    Personal nu îmi e dor de Romania, singurul lucru care mă deranjează e instrainarea evidenta de familie, care se accentueaza vizibil de la luna la luna. Am impresia ca existența in Romania dăunează grav sănătății si deformeaza perceptii

Leave a Reply

