Frumusețe în văzul lumii

Inchipuiți-vă un scenariu tipic londonez: joi dimineața pe la 9 fără ceva, intr-un vagon de metrou aglomerat la capacitate maximă, unde vecinul de călătorie îți este atât de aproape încât poți sa-i citește cu precizie și mailurile din telefon. Si mai tipic este sa vezi o tânara londoneză oarecare cu oglinda in mâna stângă și cu un arsenal de cosmetice sub brațul, aplicantul-si riguros machiajul. Pentru mine e totuși o experiență profesională si o sursa de inspiratie personală, căci abia mai aflu ce fond de ten mai cumpara lumea, ce trusa Bobbi Brown e in top sau ce tuș de ochi e mai ușor si mai precis de aplicat. Dar, pe de alta parte, parca mă trec fiori când le privesc pe fetele astea cum își pun mâinile pe față in mijlocul metroului aglomerat după ce au acumulat milioane de microbi si particule de impurități, praf si transpirație. Si parcă văd deja cu ochii minții cum si le întind pe toată fața si-si indoapă toți porii de bacterii doar ca sa economisească 10 minute pe care le-ar fi petrecut acasă in fața oglinzii si in condiții decente de igienă.

Și mare mi-a fost mirarea când am văzut-o pe domnișoara in cauză cum își scoate tacticos pensula din poșetă si începe sa își aplice fondul de ten. Foarte igienic, mi-am spus, uite ca se poate si fără sa te umpli de jeg pana la urechi. Pensula si-a făcut treaba chiar bine, aplicare uniformă si rapida, fata arăta chiar decent. Doar ca natura nu e mereu de partea noastră si așa se face ca tenul proaspăt perfecționat i-a fost pătat de un coș nerusinat fix in vârful obrazului. Si oricât s-ar fi chinuit biata fată sa-l acopere cu vârful pensulei imbibate de fond de ten, apoi corector, apoi iar fond de ten, coșul nu se lăsa sub nici o formă camuflat. Si așa se face că, in mijlocul vagonului de metrou aglomerat la capacitate maximă, unde vecinul de călătorie îți este atât de aproape încât poți sa-i citește cu precizie și mailurile din telefon, așa se face, cum spuneam, că domnișoara in cauză se hotărăște sa ia problema in propriile mâini si începe sa-si stoarcă meticulos coșul care nu s-a lăsat cu nici un chip acoperit. Ce mai contează bacteriile si praful si microbii pe care pensula te-a ajutat sa-i eviti cu succes, când un coș rebel îți rânjește fix pe sub ochi si nu-ti da pace pana nu ii etalezi conținutul in fața întregului vagon de metrou? Sesiunea de machiaj a continuat cu aplicarea dermatografului si apoi a fardului de obraz, dar pe cine sa-l mai țină stomacul să urmărească in continuare după ce am asistat la obștescul sfârșit al unui coș sacrificat pe altarul frumusetii sub ochii înspăimântați ai unui vagon întreg? Știu doar ca in dimineața aceea cafeaua nu a mai avut același gust, cel puțin pentru mine…

3 thoughts on “Frumusețe în văzul lumii

  1. nu-i de gluma: tu chiar scrii in fiecare zi!😀
    apropo: la New York lumea isi lua micul dejun sau prinzul in metrou si asta alaturi de unul care isi taia unghiile cu unghiera. Noroc ca vorbim despre unghiile de la miini🙂

    1. hehe mai am mult pana ajung eu sa scriu in fiecare zi! Idei am destule, dar starea de spirit lipseste de cele ma multe ori…

      Nici eu nu inteleg lumea asta care isi expune tot ritualul de igiena si infrumusetare in mijloacele de transport in comun. Mi se pare ca nu-si au locul!

  2. si mie imi place sa vad madame machiandu-se in metrou. Mi se par gesturi feminine, rapide, mecanice, e clar ca o fac zilnic. Cum eu nu ma machiez de ani de zile, asa am contact cu noi tehnici si pasi🙂. Mi-ar place sa vad si un barbat ce isi rade barba, dar nu am avut inca aceasta ocazie.

    Cat despre microbi si bacterii, sincer, cine are frica de ei, se imbolnaveste de ei. Mie nu imi pasa, folosesc sapun f. rar, ma spal pe miini la minimum de necesitate, si nu, nu sunt mai bolnava decat atunci cand ma spalam obsesiv, ci din contra.

Leave a Reply

