Cosmeticele la control!

Stiti cum e cand iti trec prin fata ochilor zeci de cosmetice si creme in fiecare saptamana? Cand vezi atatea brand-uri care se prezinta care de care mai rotund, unul care te scapa de riduri sau cearcane, altul care iti umple tenul de luminozitate, un altul care iti vindeca instant acneea – sau toate la un loc, depinde de pret.

Ei bine, cand vezi toate astea si le numeri parabenii, sulfatii, compusii polimerici de silicon sau coloranti sau parfumuri artificiale, parca nu-ti vine sa crezi ca o crema de 200 lire si alta de 5 au cam aceeasi baza, unde diferenta o fac cateva extracte asa-zis naturale si un ambalaj mai luxos.

Asa se face ca am ajuns sa ma dau seara cu ulei de avocado pe fata, ulei de migdale pe maini, ulei de nuca de cocos si de argan pe par, iar pe corp cu un mix din toate de mai sus, plus ulei de monoi de Tahiti sa miroasa a primavara. Ca sa nu mai zic de mastile de argila cu suc de lamaie, miere, ovaz, banana sau avocado, scrub cu malai sau cafea macinata si ulei de masline.

Daca va intereseaza nume de brand-uri naturale si sanatoase sau de ce ingredienti sa va feriti, intrebati-ma, sunt deja o enciclopedie!

11 thoughts on “Cosmeticele la control!

  1. Hey! Mi se pare un post extraordinar. Eu imi doream un site, sau o singura baza de date unde pot introduce ingredientele si sa aflu detalii (pe care sa le inteleg) despre ele. Exista produse pentru par bio si in regula?

  2. Iulia, mersi pt. feedback, o sa revin cu un post despre produse de par! In ceea ce priveste ingredientele, poti sa incepi cu o simpla cautare pe google, desi te cam prinzi de multe dintre ele cand le citesti numele (parabens, sulphates, cele care se termina in -chone sau -xane sunt siliconi: dimethicone, cyclopentasiloxane etc, eu le stiu cam pe de rost :D). O sa incerc sa adresez problema pe viitor!

    Tomata, am cochetat mult cu ideea de a renunta la sampon si produse artificiale, dar daca faci tratamente cu ulei nu prea ai cu ce il scoate fara sampon. Stiu ca lumea foloseste bicarbonat de sodiu care functioneaza in general, asta daca treci de perioada de acomodare, dar nu si daca aplici un tratament cu ulei inainte. Dar am gasit un brand american 100% natural, se cheama Dr. Bronner, tocmai l-am primit si o sa-l testez – e cam cea mai buna optiune se pare. Mai multe sper sa scriu in curand🙂

  3. Si eu sunt foarte incantata de uleiuri, au facut minuni pentru parul meu. In special cel de cocos.
    Am incercat sa folosesc pentru ten si piele pe cel de migdale insa nu prea ne-am imprietenit, intra cam greu in piele. Pe cel de avocado vreau sa-l incerc neaparat.
    http://pasagera.ro/uleiuri-de-baza-uz-cosmetic.html
    P.S Ideile de masti sunt foarte bune, si eu le folosesc cu succes. Cu o singura exceptie: sucul de lamaie care nu prea ar trebui folosit pe ten, contine potentiali iritanti.

    1. Mersi pt. Link, e foarte interesant!
      Uleiul de migdale intr-adevăr nu penetrează in piele suficient de bine, rămâne mai mult la suprafața, dar eu i-l aplic înainte de culcare si nu m-a deranjează senzatia puțin prea grasa. Dar uleiul de avocado e minunat, mult mai light si se absoarbe mai bine, chiar il recomand.
      In ceea ce privește sucul de lămâie, depinde mult de tipul de ten si de perioada anului etc.

  4. Atunci am sa-mi cumpar ulei de avocado cu prima ocazie. Eu personal incerc sa evit sucul de lamaie insa e posibil sa se potriveasca unor tipuri de ten. Si blogul respectiv e o mica enciclopedie, merita explorat daca te intereseaza tot ce tine de ingrijirea tenului si corpului in functie de ingrediente in sine si nu fantezii promovate de companiile producatoare

  5. Produsele No7 nu intra la tine in analiza, tocmai am cumparat o crema de la ei, insa mai mult imi doream ceva care sa ajute cu punctele negre, daca ai idee, plasturii aia in cazul meu, nu functioneaza.

    1. No 7 e un brand ok, eu il prefer multor altor brand-uri mai scumpe si degeaba. De exemplu, fondul de ten de la No 7 mi se pare mai bun decât cel de la Clinique care e aproape dublu ca preț.
      Insa in ceea ce privește punctele negre, e mai complicat pentru ca nu sunt așa de ușor de îndepărtat. De fapt, îndepărtat nici măcar nu e cuvântul potrivit – sunt de fapt pori blocati care trebuiesc eliberati (fie la un salon de Cosmetica, fie acasă cu baie de aburi sa deschizi porii apoi un scrub cu tarate de grâu – asta e varianta naturală, poți folosi si un scrub din comerț). Metoda traditionala e sa le “storci” cu degetele infasurate in șervețel, merita încercat dar cu grija sa nu ranesti pielea sensibilă. Si in rest, igiena foarte buna, scrub de 2-3 ori pe săptămana, măști purificatoare cu argila…

Leave a Reply

