Câteva idei de rețete (pozele mele de pe Instagram)

– Sugestii si idei –

Imi place sa gatesc si sa fac experimente in bucatarie pentru o dieta sanatoasa – cand spun dieta, ma refer la 3 mese principale plus gustari (nenumărate) intre ele, si nu infometare zilnica si mancat 3 masline, cum li se pare unora ca ar trebui sa arate o dieta. Proteinele sunt de baza pentru fiecare masa, plus fructe, legume, cereale integrale etc.

Dimineata mananc porridge de ovaz si imi place sa-mi fac propriul mix cu fulgi de nuca de cocos, goji, nuci, migdale, fructe uscate etc. Cerealele normale din comert contin prea mult zahar ultrarafinat si insufociente fibre, deci nu tin de foame si au valori nutritive foarte descurajatoare.


20140129-134704.jpg

20140129-135234.jpg
In weekend imi place micul dejun in pat si prefer bacon (slab, cu foarte putina grasime si copt, nu prajit) si omleta (adica scrambled eggs) cu mai multe albusuri si doar un galbenus – mai multe proteine si mai putine calorii decat un ou intreg:

20140129-140503.jpg

In timpul saptamanii prefer sa imi gatesc pentru pranz de seara pentru la serviciu – in general mancaruri simple si usoare pe baza de piept de pui/curcan, somon, ton sau creveti, cu cartofi dulci, quinoa, orez brun/rosu/camargue, salata etc:

20140129-153423.jpg

20140129-153602.jpg

Iar seara mananc de obicei o salata mare cu pui, peste sau humus:

20140129-153910.jpg

20140129-154025.jpg

Iar in weekend imi fac timp pentru experimente culinare si retete noi. Cum ar fi, de exemplu, aceasta reteta a lui Jamie Oliver de pui cu quinoa, avocado, mango si multe altele:

20140129-154325.jpg

Sau un Thai green curry de pui, clasic:

20140129-154534.jpg

Miel si cartofi cu rozmarin la cuptor:
20140129-155418.jpg

Sau, o reteta surprinzatoare si delicioasa, paine de proteine cu broccoli:

20140129-154908.jpg

Si o reteta de facut o data in viata pentru ca necesita prea mult efort – pui umplut cu curcan si chorizo (nu mai gasesc reteta, parca era de origine din Vietnam):

20140129-155252.jpg

Cam astea sunt ideile mele, sper ca v-am inspirat. Ce imi mai recomandati musai sa incerc?

7 thoughts on “Câteva idei de rețete (pozele mele de pe Instagram)

    1. Cel din poza e facut de fapt la grill (Tefal OptiGrill), deci arata mai bine. La cuptor nu am mai facut de mult, dar daca ai functie de grill, merge mai bine, cateva minute si temperatura ridicata pe tava de grill cu o tava dedesubt sa se scurga din grasime🙂

  1. Hehe!! Great minds think alike sau cum era :-)))
    Am si eu in ‘derulare’ un proiectel personal pe baza de idei fotografice pt un healty but scrumptious diet, in (aproape disperata) stradanie de a reveni la un echilibru cum obisnuiam sa am. Cand adun mai multe poze, o sa fac un album. Dar pana atunci, trebuie sa zic ca ador French camargue rice si mai ales in salata cu quinoa, portocala si fistic. E cevaaaaaaa!!! Sau cea de cuscus cu muguri de pin, caise uscate si rodie. Ah si am un nou crush: omleta perfecta, pufoasa si aurie mmmm (rar, insa😐 )

    1. Si eu tot spre echilibru tintesc, incerc sa renunt la zahar si sa il inlocuiesc cu optiuni sanatoase, mai ales dupa-amiaza cand ma apuca nebuneala🙂
      Mersi de idei, trebuie sa mai vii pe la mine sa facem experimente culinare cu un pahar de vin🙂

    1. Facut in casa from scratch, cum s-ar spune. Cu lemongrass, ceapa verde, shallot (ceapa din-aia lunguiata), coroandru, coaja de lime, niste Thai fish sauce si dumnezeu mai stie ce, bagat la robot pana se face pasta. Si apoi se adauga la puiul si ciupercile calite etc. e de migalit!

  2. Clatitele cu banane, ou si foarte putina faina de ovaz sunt fantastice. Atat de bune, au fost o surpriza foarte placuta. Eu mai pun uneori si seminte de chia si chiar am observat ca senzatia de satietate dureaza mai mult. Sushi homemade cu orez brun nu ai incercat? Cu avocado si somon e un deliciu

Leave a Reply

