Despre mâncare și gătit

Nu știu cu câte amintiri din copilărie am mai rămas la vârsta asta la care am început să uit și dacă ieri a fost marți sau miercuri, dar se zice că, odată cu anii, memoria pe termen lung devine mai performantă decât cea pe terment scurt. Una din amintirile mele cele mai clare din fragedă pruncie și adolescență este maică-mea stând de vorbă la ușă cu vecina și discutând despre ce a gătit fiecare în ziua respectivă. Nu știu dacă mama se vedea cu vecina zilnic să discute teme culinare, dacă era vreun eveniment care trebuia bifat de fiecare dată când găteau ceva, sau pur și simplu le-am auzit vorbind doar de câteva ori…

Și știu că-mi spuneam de fiecare dată OMG mamă, get a life! (Ia-ți o viață?!), nu totul se rezumă la mâncare și gătit, chiar nu aveți altceva mai bun de făcut? (sună mai bine dacă vă imaginați și un ton blazat de adolescentă)

După care am o amintire ceva mai recentă, când am întrebat-o pe o prietenă cum a făcut ea puiul ăla bun cu legume și sos de roșii la cuptor (Ana, de tine vorbesc). După care totul a început să o ia vertiginos la vale, m-am trezit făcând schimb de rețete în stânga și-n dreapta, discutând  cum se face pandișpanul, exersând rețeta de prăjitură pinguin cu mama pe skype, comparând modalități de preparare a cartofilor dulci și, în general, începând și/sau terminând orice discuție cu o temă referitoare la mâncare. Liana deja nici nu se mai miră că, facem ce facem, și tot ajungem să ne petrecem orice pauză de prânz vorbind despre mâncare în timp ce mâncăm…

Încep să cred că adevărata viață de adult se rezumă nu doar la plăcerea pură și neîntinată de a mânca, dar și pasiunea de a petrece timp în bucătărie făcând și altceva decât să dai drumul la microunde, mai precis gătind! Știu, știu, nu-mi spuneți, sunt la un pas de a începe un blog de gătit, dar o să rezist tentației și o să mă opresc la mâncat doar!*

*Sau o să-mi iau un aparat foto șmecher și o să vă bombardez cu poze

Leave a Reply

